Quatre joves del Bages s'enfronten a penes de fins a 10 anys de presó per haver participat en una concentració davant de la Guàrdia Civil de Manresa. Els fets es remunten al 16 d'octubre del 2019, en el marc de la Marxa per la Llibertat, quan un grup va llançar objectes a la línia policial que protegia la caserna. La Fiscalia i la Generalitat acusen els joves de desordres públics, atemptat contra l'autoritat, danys i 12 delictes de lesions.
S'ha creat el grup de suport, Bagencs per la Llibertat, que reclama a la Generalitat que no participi d'aquesta "farsa" i no es personi en el cas. Denuncien que no hi ha cap prova que impliqui els joves i que l'acusació es basa només en el testimoni policial. El judici, de moment, no té data.
El grup de suport Bagencs per la Llibertat denuncia que aquest és un nou intent del Govern i la Fiscalia "de criminalitzar el moviment independentista" i, en aquest sentit, lamenta especialment el paper de la Generalitat, que "un cop més, torna a infringir el que s'havien compromès l'any 2015 de no ser acusació en moviments populars", ha assegurat l'advocada d'Alerta Solidària, Eva Pous.
El grup vol ser un suport per als quatre joves, d'entre 20 i 30 anys, i veïns de Navàs, Navarcles, i Sant Vicenç de Castellet. En aquest sentit, la primera acció que duran a terme és la presentació d'una moció a tots els ajuntaments de la comarca per denunciar els fets i donar suport dels encausats.
En concret, la Generalitat els demana 2 anys i 3 mesos de presó, i unes multes de més de 6.000 euros de responsabilitat civil col·lectiva, i més de 12.000 euros a cadascun. Per part de la Fiscalia, les penes de presó van dels 7 als 10 anys i mig i, en aquest cas, les multes són de 3.200 euros per a cadascun.
[noticia]86396[/noticia]
El grup de suport denuncia que no hi ha cap prova que incrimini els joves, més enllà del testimoni dels agents policials i uns vídeos penjats a les xarxes socials "que no se sap si estan editats o si corresponen al mateix dia", afegeix Pous.
En la roda de premsa de presentació, que s'ha fet davant de la comissaria dels Mossos d'Esquadra de Manresa, hi havia una trentena de persones donant suport. Entre ells, representants de l'Ajuntament de Manresa, i la delegada del Govern a la Catalunya Central, Rosa Vestit, que ha declinat fer declaracions als mitjans de comunicació, però ha assegurat que traslladarà les reclamacions del grup al Govern.
Quatre bagencs s'enfronten a penes de fins a 10 anys per uns incidents davant la Guàrdia Civil
Política
S'ha creat un grup de suport, que reclama a la Generalitat que no participi d'aquesta "farsa" i retiri l'acusació
ARA A PORTADA
-
Societat Internament en règim tancat per als dos menors detinguts per l'homicidi a Manresa Neus Climent
-
Successos «Un crim pot passar en qualsevol moment, però ara la prevenció és molt més laxa» Pere Fontanals
-
Successos A què s'enfronten els menors detinguts per l'homicidi de Carles Vilajosana? Pere Fontanals
-
-
Publicat el
08 de novembre de 2021 a
les 13:59
Et pot interessar
-
Política
«El debat de l'escorxador de Moià va desaparèixer sota una allau de masclisme»
-
Política
El Consell Comarcal del Bages condemna el crim de Manresa i fa una crida a la cohesió social
-
Política
Marc Aloy reclama «més unitat que mai» davant l'homicidi del carrer Sant Jaume
-
Política
El PP de Manresa reclama «reaccionar» després de l'homicidi de Carles Vilajosana
-
Política
Junts reclama «seguretat, convivència, ordre i esperança» després de l'homicidi de Carles Vilajosana
-
Política
Víctor Alexandre clourà la 17a Marxa de Torxes per la Independència de Manresa
