Formar un govern en minoria després d'unes eleccions municipals és relativament senzill si encapçales la llista més votada. Cal només que no es formi una majoria absoluta alternativa entre les forces que no van ser les més votades. Però que aquesta minoria pugui tirar endavant propostes que depenen del ple ja és més complicat.
Aquest dimecres, el flamant nou govern de Sant Joan de Vilatorrada d'Alternativa + PSC encapçalat per Jordi Solernou, ha tastat la mateixa medicina que es va ampassar la setmana passada el que encapçala Joan Carles Batanés amb el seu Gent fent Poble a Sant Fruitós de Bages.
En tots dos casos, i ja en el primer ple efectiu, l'oposició ha votat en contra del dictamen de dedicacions i retribucions dels membres dels respectius governs. No del repartiment de carteres, ja que això és una prerrogativa de l'alcalde, sinó del temps que dedicaran a la seva àrea i del sou que els arribarà a finals de mes.
En tots dos casos, a més, un dels principals motius que han exposat les respectives oposicions ha estat la poca capacitat de diàleg de l'alcalde amb els propis grups a l'hora d'informar o fins i tot acordar aquestes dedicacions i aquests sous.
Això, quan tens una majoria consolidada només importa a l'hora de marcar tarannà, però en cas de no tenir prou suports, té efectes pràctics. A Sant Joan de Vilatorrada, Solernou haurà d'aprendre a acostar-se, dialogar i, si cal, cedir. A Sant Fruitós de Bages, Batanés no podrà seguir amb les seves polítiques ultrapersonalistes com en els darrers dos mandats, quan sí que tenia suficients suports.
En tots dos casos, els regidors de govern hauran d'esperar per poder cobrar. El tema de la dedicació, a la pràctica, no és tan important ja que, generalment, el regidor, la regidora, acostuma a abocar en les seves responsabilitats més hores de les que li toquen. Generalment.
Sant Joan i Sant Fruitós, o quan governar en minoria no et deixa aprovar les retribucions
Solernou i Batanés han vist com l'oposició els tombava els dictàmens de dedicacions i retribucions dels regidors de govern
ARA A PORTADA
-
-
Una baralla al Guardiolenca - Balsareny de Tercera acaba als jutjats per diverses agressions Pere Fontanals
-
El pàrquing de la nova Delegació del Govern requerirà microvoladures amb última tecnologia Pere Fontanals
-
Junts reclama un pla de relleu generacional del comerç i carrega contra la gestió municipal Redacció
-
Publicat el 18 de juliol de 2019 a les 08:33
Actualitzat el 18 de juliol de 2019 a les 08:36
Et pot interessar
-
Política
Junts per Manresa reclama un itinerari segur per a vianants entre Les Cots i els Dolors
-
Política
Manresa assumeix la presidència del Consorci l'Agulla en el relleu amb Sant Fruitós
-
Política
Junts per Manresa presenta noves al·legacions a la ZBE i denuncia errors tècnics i socials
-
Política
El govern de Manresa portarà al ple la primera ordenança integral per a bicicletes i patinets elèctrics
-
Política
Els nous carrers de Pineda portaran noms de dones catalanes destacades en diversos àmbits
-
Política
La consulta sobre l'ampliació de l'escorxador i la planta de biogàs de Moià ja té data
