Sis agents de la Policia Local de Manresa han estat denunciats als jutjats durant els anys 2014 i 2015 per ciutadans per presumptes faltes o delictes durant l'exercici de la seva funció professional, segons ha respost el govern de la ciutat al grup municipal de la CUP per una pregunta que va formular en el darrer ple de l'Ajuntament.
Quatre d'aquestes denúncies es van efectuar l'any 2014, i dues més el 2015, i en cap dels casos l'agent ha estat condemnat pels presumptes delictes o faltes per als que va ser jutjat. Tots sis casos són de sis agents diferents, de manera que cap agent no ha estat denunciat més d'una vegada. Sobre la tipologia de les denúncies, van des d'amenaces fins a lesions.
El 2014 un agent va ser denunciat per danys en el vehicle del denunciant. El cas va quedar arxivat pel decés del denunciant. El mateix any un altre agent va ser denunciat per amenaces, però el denunciant no va comparèixer a judici i el fiscal no va formular acusació. Per contra, el denunciant sí que va ser condemnat per diverses faltes. Seguint amb el 2014, un altre agent va ser absolt de l'acusació d'una falta d'abús d'autoritat en haver-li retirat el mòbil al denunciant. Finalment, un altre policia manresà també va ser absolt d'un presumpte delicte de lesions. La part contrària sí que va ser condemnada en tractar-se d'una denúncia creuada.
El 2015 les denúncies s'han reduït a només dues. Per una part, el Jutjat d'instrucció número 6 de Manresa està tramitant la denúncia d'un ciutadà contra un agent per un presumpte delicte d'amenaces. L'altra denúncia és per lesions, però el jutge ha redactat una interlocutòria de sobreseïment provisional al no apreciar motiu de delicte.
La resposta del govern a la CUP també aclareix que en cap dels casos no s'ha portat una investigació interna ni s'ha sancionat a cap dels agents.
Sis policies locals de Manresa han estat denunciats als jutjats en els darrers dos anys
Política
En cap dels casos la sentència ha estat condemnatòria per a l'agent
ARA A PORTADA
-
Successos Set joves detinguts, sis d'ells menors, per aldarulls aquest dimecres al vespre a Manresa Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Stephen Frears arriba aquest divendres a Manresa per inaugurar el Clam i recollir el Premi d'Honor Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Nova seu i noves regles: la Casa de la Música de Manresa revoluciona els seus ajuts Pere Fontanals
-
Economia Unes 200 persones preparen a Manresa la vaga general de l'11 de novembre en assemblea Pere Fontanals
-
Economia Condals Group celebra 50 anys a Manresa amb 65 milions d'euros de facturació Pere Fontanals
Publicat el
01 d’abril de 2016 a
les 19:52
Et pot interessar
-
Política
Santpedor no pujarà cap impost el 2027 i millora les bonificacions d'IBI, IAE i ICIO
-
Política
Junts acusa el govern de marejar els manresans amb la quota addicional de residus
-
Política
«Hi haurà pavelló, punt i final»: Generalitat i Ajuntament calmen les aigües al Congost
-
Política
Anjo Valentí titlla Junts d'«irresponsable» pel nou pavelló i critica el seu paper a Madrid
-
Política
Avancem Junts promet que el nou pavelló del Congost serà una realitat «governi qui governi» a Madrid
-
Política
Quatre càrrecs municipals del Bages, a les llistes de Junts per a les eleccions espanyoles
