Toni Llobet, receptiu a ampliar la freqüència de busos a la UAB

El col·lectiu Arran es va reunir amb el regidor Toni Llobet per parlar del transport públic a Manresa

Publicat el 13 de maig de 2015 a les 17:56
Actualitzat el 13 de maig de 2015 a les 18:06

Arran va organitzar un autobús propi a la UAB. Foto: Arran


El divendres passat, membres de l'Assemblea de Joves Arran Manresa van reunir-se amb el regidor Toni Llobet per exposar-li les reivindicacions que el col·lectiu juvenil ha posat damunt la taula amb la campanya "Aquests preus són un abús, millor servei de tren i bus". La campanya van iniciar-la al març i s'engloba dins del paraigües "Joves, capgirem Manresa!", el qual té l'objectiu d'unir les lluites a nivell municipal que pretenen fer de Manresa una ciutat adaptada també a les necessitats de les joves.

Durant la reunió, algunes demandes com la gratuïtat del bus urbà pels joves manresans o que el jovent que treballa o estudia fora de Manresa tingui el transport públic gratuït tot presentant el contracte de feina o la matrícula d'estudis corresponents "no van acabar d'agradar al regidor", expressen els membres del col·lectiu juvenil, que afegeixen que per Llobet "aquestes mesures són inviables econòmicament i la gratuïtat del servei no és el seu model ja que suposa que el transport públic sigui gratuït també pels joves amb abundants ingressos econòmics".

Arran, i davant la negativa de Llobet, manifesta que "precisament els joves amb abundants recursos econòmics no són usuaris del transport públic" tot afegint que "no creiem que les propostes que presentem siguin tan inviables".

Tanmateix, regidor i col·lectiu sí que es van entendre pel que fa a l'ampliació de la freqüència de bus que realitza el trajecte Manresa-UAB (només hi ha un bus d'anada i un de tornada en tot el dia), la possibilitat d'utilitzar bitllets del Sistema Tarifari Integrat en el trajecte de bus Manresa-Vic (actualment no es poden utilitzar aquests títols de transport en aquest trajecte, la qual cosa suposa un encariment del preu del trajecte, que situa entre 5 i 5,70 euros el viatge) i eixamplar la freqüència de bus Manresa-Barcelona cap a la nit, ja que durant la seva campanya, Arran Manresa afirma que s'ha trobat amb diversos casos de joves que comenten que  és un problema per a molta gent que l'últim bus de Barcelona en direcció a Manresa surti a dos quarts d'onze de la nit.

Finalment, i tal com explica el col·lectiu "el regidor s'ha compromès a estudiar les demandes que li hem fet sobre els busos de la UAB, Vic i Barcelona i ha dit que ens diria alguna cosa abans d'un mes". 

Tot i així, els d'Arran exposen que "no estem del tot satisfets amb la reunió", ja que "considerem que el regidor ha obviat algunes demandes que suposarien un gran cost per les arques públiques i que en canvi afavoririen molt la situació de precarietat i directament pobresa que patim molts joves". Segons els joves, "no hem vist al consistori manresà amb gaires ganes de revertir la situació dels serveis que el regidor s'ha avingut a estudiar", però tot i així afirmen estar esperançats de la resposta favorable del consistori en tractar-se d'unes "demandes de mínims" que, afirmen, "més que recursos econòmics requereixen de voluntat política".