La directora del Servei Català de Trànsit (SCT), Eugenia Doménech, defensa la separació física de carrils de diferent sentit que s'ha fet a la C-55, després que la plataforma No+ Morts a la C-55 hagi presentat una petició a la Fiscalia de Seguretat Viària perquè investigui si les últimes obres en aquesta carretera són legals i segures. En declaracions a l'ACN aquest divendres, Doménech ha donat suport a les obres de millora que el Departament de Territori i Sostenibilitat ha realitzat en aquesta via i ha qualificat la separació de carrils com "una bona mesura", al marge de les reclamacions històriques del territori. Doménech ha recalcat que el model de separació de carrils de diferents sentits és "un element importantíssim" per "limitar els xocs frontals i millorar la seguretat viària".
Doménech ha afirmat que des de Trànsit estan "a favor" com a principi del model de separació de carrils de diferent sentit amb una mitjana o elements físics perquè, juntament amb altres mesures, augmenta la seguretat viària i limita els xocs frontals, que tenen "una incidència molt elevada en la sinistralitat" i que són accidents "amb conseqüències fatals, amb víctimes mortals o ferits greus". La directora del SCT ha ressaltat que aquest model s'inspira en la sinistralitat 0 de Suècia.
La plataforma No+ Morts a la C-55 lamenta que la instal·lació d'una mitjana al llarg de deu quilòmetres ha convertit la via en "una ratonera que no posarà punt final als accidents", en paraules d'un dels seus membres, Carles Miras. La portaveu, Fina Casals, afirmava que estan "convençuts" que les obres de millora realitzades en els últims mesos no són segures. "Hi ha llocs que no hi ha vorals, per on és impossible que un camió i una bicicleta passin alhora i hi ha qui li sembla que entra en un tub i li fa por", va explicar Casals aquest dijous. La plataforma també vol que la fiscalia investigui si les obres afavoreixen interessos particulars entorn de la concessionària de l'autopista C-16.
El territori fa anys que clama davant l'estat de la C-55 i el perill que representa. Des de la plataforma, afirmen que la carretera és "una trampa mortal". Del 2000 al 2014 hi ha hagut 1.251 accidents en aquesta via, amb 2.268 víctimes; 100 víctimes mortals -107 fins avui- i 344 ferits greus. L'últim accident mortal va tenir lloc el 19 de març, quan va morir una manresana de 20 anys.
Trànsit defensa la separació de carrils a la C-55 com «una bona mesura»
Doménech dóna suport a les obres de millora en aquesta via fetes per Territori, tot i que la plataforma No+ Morts a la C-55 ha demanat a la fiscalia que investigui si són segures
- Retencions a la C-55 al seu pas per Castellgalí -
- Montse Cinca
ARA A PORTADA
-
Una coneguda empresa del Bages, condemnada a indemnitzar un treballador amb 7.500 euros per humiliar-lo Pere Fontanals
-
Les obres del Parc Tecnològic del Bages avancen i Manresa i Sant Fruitós en celebren el progrés Pere Fontanals
-
La Cavalcada de Reis de Manresa es renova del tot i dobla pressupost per créixer amb força Pere Fontanals
-
El Passatge del Terror tornarà a l'Anònima amb una experiència immersiva plena de misteri Pere Fontanals
-
Carles Pachon i Marta Valero protagonitzaran dos recitals de veu i piano al Teatre Conservatori Pere Fontanals
Publicat el 08 d’abril de 2016 a les 19:57
Actualitzat el 08 d’abril de 2016 a les 20:04
Et pot interessar
-
Política
Els cims del Bages s'il·luminen per recordar els vuit anys de la proclamació de la República
-
Política
El PSC celebra la Festa de la Rosa a Castellnou i enceta el camí cap a les municipals del 2027
-
Política
Turons i cims del Bages s'il·luminaran amb farells per reivindicar la proclamació de la República
-
Política
De la ZBE a la «pujada d'impostos»: la marxa lenta que no arrenca a Manresa
-
Política
Cardona presenta un projecte de 12,5 milions per transformar i revitalitzar el seu nucli antic
-
Política
Gaià rep un estudi per dotar de connectivitat d'alta capacitat les masies del municipi
