La directora del Servei Català de Trànsit (SCT), Eugenia Doménech, defensa la separació física de carrils de diferent sentit que s'ha fet a la C-55, després que la plataforma No+ Morts a la C-55 hagi presentat una petició a la Fiscalia de Seguretat Viària perquè investigui si les últimes obres en aquesta carretera són legals i segures. En declaracions a l'ACN aquest divendres, Doménech ha donat suport a les obres de millora que el Departament de Territori i Sostenibilitat ha realitzat en aquesta via i ha qualificat la separació de carrils com "una bona mesura", al marge de les reclamacions històriques del territori. Doménech ha recalcat que el model de separació de carrils de diferents sentits és "un element importantíssim" per "limitar els xocs frontals i millorar la seguretat viària".
Doménech ha afirmat que des de Trànsit estan "a favor" com a principi del model de separació de carrils de diferent sentit amb una mitjana o elements físics perquè, juntament amb altres mesures, augmenta la seguretat viària i limita els xocs frontals, que tenen "una incidència molt elevada en la sinistralitat" i que són accidents "amb conseqüències fatals, amb víctimes mortals o ferits greus". La directora del SCT ha ressaltat que aquest model s'inspira en la sinistralitat 0 de Suècia.
La plataforma No+ Morts a la C-55 lamenta que la instal·lació d'una mitjana al llarg de deu quilòmetres ha convertit la via en "una ratonera que no posarà punt final als accidents", en paraules d'un dels seus membres, Carles Miras. La portaveu, Fina Casals, afirmava que estan "convençuts" que les obres de millora realitzades en els últims mesos no són segures. "Hi ha llocs que no hi ha vorals, per on és impossible que un camió i una bicicleta passin alhora i hi ha qui li sembla que entra en un tub i li fa por", va explicar Casals aquest dijous. La plataforma també vol que la fiscalia investigui si les obres afavoreixen interessos particulars entorn de la concessionària de l'autopista C-16.
El territori fa anys que clama davant l'estat de la C-55 i el perill que representa. Des de la plataforma, afirmen que la carretera és "una trampa mortal". Del 2000 al 2014 hi ha hagut 1.251 accidents en aquesta via, amb 2.268 víctimes; 100 víctimes mortals -107 fins avui- i 344 ferits greus. L'últim accident mortal va tenir lloc el 19 de març, quan va morir una manresana de 20 anys.
Trànsit defensa la separació de carrils a la C-55 com «una bona mesura»
Doménech dóna suport a les obres de millora en aquesta via fetes per Territori, tot i que la plataforma No+ Morts a la C-55 ha demanat a la fiscalia que investigui si són segures

- Retencions a la C-55 al seu pas per Castellgalí -
- Montse Cinca
ARA A PORTADA
-
Pau Sellart: «La selectivitat em va anar molt bé, però no esperava tenir la millor nota del Bages» Pere Fontanals
-
-
Sergi Perramon es reuneix amb Artur Mas per estudiar escenaris de cara a les municipals de 2027 Pere Fontanals
-
La Taula del Foment de l'Ús Social del Català a Manresa reuneix 60 agents per revertir la regressió lingüística Pere Fontanals
-
La mobilització veïnal frena el desnonament del Bloc 8, símbol de la lluita per l'habitatge a Manresa Pere Fontanals
Publicat el 08 d’abril de 2016 a les 19:57
Actualitzat el 08 d’abril de 2016 a les 20:04
Et pot interessar
-
Política Artés redefineix l'ús dels horts municipals per impulsar una agricultura urbana sostenible
-
Política Visita de Felip VI: quan les campanes de Montserrat no toquen ni quarts ni hores
-
Política La presència de Felip VI a Montserrat «ofèn a la memòria republicana i antifeixista»
-
Política Lluís Llach demana que Felip VI no passegi «amb normalitat» per Montserrat
-
Política Fem Manresa topa amb el govern en voler accelerar la recuperació esportiva de la Pista Castell
-
Política Manresa inicia la construcció del segon edifici cooperatiu més gran del país