Aquest dimecres Saixa Cervera ha fet efectiva la seva renúncia com a Conseller Comarcal de Desenvolupament Rural del Moianès. D'aquesta manera el regidor de Junts per Calders (JpC), candidatura vinculada a ERC a través d'Acord Municipal, abandona l'equip de govern i el grup comarcal d'ERC i quedarà com a conseller no adscrit a l'oposició. Saixa Cervera serà així l'únic conseller a l'oposició del Consell Comarcal ja que fins a dia d'avui existeix un govern d'unitat entre tots els grups. Cervera és també militant de la CUP i va ser escollit regidor i conseller a través de la candidatura independent de Junts per Calders.
En una carta enviada a tots els conseller comarcals Saixa Cervera explica els motius de la seva renúncia "Prenc la decisió de deixar el grup d'ERC al Consell Comarcal deixant de formar part de l'equip de govern i mantenint l'acta de conseller per poder preservar la independència amb la qual vaig entrar-hi i amb la voluntat de continuar representant el poble de Calders" "Deixo de representar legalment ERC per coherència, perquè amb el seu recolzament són corresponsables d'una moció de censura contra l'alcalde de Monistrol de Calders totalment injustificada, que ha causat gran malestar al poble de Monistrol i que alhora pretén silenciar aquelles veus que al Moianès són crítiques amb les polítiques de despatxos" i acaba de manera contundent "És lamentable la ingerència comarcal i territorial en un municipi, que per interessos partidistes de CDC i ERC del Moianès, ambicions personals o de cadires, s'hagi recolzat aquesta moció de censura".
Cervera va quedar vinculat a ERC, tal i com explica a la carta, a través de la vinculació de la candidatura independent de JpC a Acord Municipal a últim moment. Tot i aquesta renúncia, però, el nou conseller no adscrit mantindrà intacte el seu vincle amb JpC amb qui l'uneix la bona entesa a nivell municipal i la voluntat de continuar treballant conjuntament amb la resta de persones de la candidatura per vestir un projecte municipalista d'esquerres alternatiu al model de CDC a l'ajuntament de Calders.
Paral·lelament a la renúncia de Cervera com a Conseller de Desenvolupament Rural, Junts per Calders ha fet públic un comunicat a través de les xarxes socials on qüestiona la moció de censura feta per CDC i MDI-ERC contra el govern de la CUP a Monistrol qualificant-la d'injustificada i defensant la no ingerència comarcal i territorial, amb una clara al·lusió a les estructures territorials d'ERC i CDC, en temes municipals. I afegeix "els grans perjudicats d'aquesta moció han estat els monistrolencs que veuen com es produeix una fractura social innecessària". La moció de censura impulsada per CDC i MDI-ERC a l'ajuntament de Monistrol de Calders va ser aprovada al passat 9 de juliol després de setmanes de tensió entre els veïns de Monistrol i de declaracions creuades entre partidaris i detractors de la moció.
Un conseller comarcal d'ERC al Moianès dimiteix per la moció de censura de Monistrol de Calders
Saixa Cervera, que es va presentar a les darreres eleccions en la llista Junts per Calders-AM, és militant de la CUP
ARA A PORTADA
-
Ramon Bacardit denuncia per delicte d'odi els cartells apareguts durant la Fira de l'Aixada Pere Fontanals
-
El cap de la Guàrdia Civil de Manresa a l'alcalde Cornet el 23-F: «A tu no et passarà res, ets bon noi» Redacció
-
Apareix el jove desaparegut al Santuari del Far: ha estat voltant sol més d'una setmana Marc Orts i Cussó
-
-
La 146a trobada d'Aturem les Guerres a Manresa centra el debat en el conflicte a l'Iran Pere Fontanals
Publicat el
30 de juliol de 2016 a
les 15:01
Et pot interessar
-
Política
Sant Joan redueix un 57% el rebuig en la primera setmana amb el porta a porta
-
Política
La CUP inicia a Manresa la campanya Ara parla el País amb una enquesta popular
-
Política
Les Escodines acollirà el 12 de març la propera jornada de L'alcalde als barris
-
Política
El Bages i el Moianès concentren 84,6 milions als pressupostos: consulta les inversions
-
Política
Sant Vicenç de Castellet aprova la nova comissaria amb una inversió de 616.000 euros
-
Política
La consellera Núria Parlon visita Sant Joan de Vilatorrada per tractar qüestions de seguretat
