El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ja ha designat els tres magistrats que formaran el tribunal encarregat de jutjar Artur Mas, Joana Ortega i Irene Rigau pel procés participatiu del 9-N. A Jesús María Barrientos i a Carlos Ramos, els dos jutges fins ara ja seleccionats, s'hi sumarà finalment Eduardo Rodríguez Plaza, de la sala contenciosa administrativa del TSJC. Tots tres hauran de decidir si l'expresident de la Generalitat, l'exvicepresidenta i l'exconsellera d'Ensenyament i actual diputada de Junts pel Sí van cometre un delicte de desobediència greu o prevaricació.
El TSJC buscava des del setembre un jutge que completés el tribunal per al procés penal del 9-N. El procés no ha estat senzill: dels set membres de la sala civil i penal només dos podien formar-ne part, ja que els altres o bé havien estat implicats en la causa durant la fase d'instrucció o només poden tractar procediments civils. Nomenar el tercer magistrat era important, perquè la data d'inici del judici està fixada pel proper 6 de febrer.
El jutge escollit, Eduardo Rodríguez Plaza, va ingressar a la carrera judicial l'any 2009. La seva primera destinació va ser el jutjat de primera instància i instrucció 5 de Vic, una plaça que va ocupar entre el juliol del 2009 i el gener del 2011. Posteriorment, i fins l'abril del 2013, va estar destinat al jutjat penal 3 de Manresa. Aleshores, va demanar una comissió de serveis de reforç dels jutjats contenciosos de Barcelona. El 2014 va obtenir una plaça a la sala contenciosa administrativa del TSJC.
Un dels jutges de Mas, Ortega i Rigau pel 9-N va exercir dos anys a Manresa
Política
El president del tribunal, Jesús María Barrientos, estarà acompanyat per Carlos Ramos i Eduardo Rodríguez Plaza | El judici començarà el proper 6 de febrer i està previst que s'allargui fins el dia 10
ARA A PORTADA
Publicat el
10 de gener de 2017 a
les 12:48
Et pot interessar
-
Política
ERC Bages aplega un centenar llarg de persones a Cardona per reivindicar el treball municipal
-
Política
Manresa descarta revisar la ubicació dels contenidors propers a façanes
-
Política
«És més fàcil lluitar ara contra l'extrema dreta que quan arribin al poder»
-
Política
L'infrahabitatge en plantes baixes es queda sense radiografia d'urgència a Manresa
-
Política
El ple rebutja la moció de Fem Manresa sobre dinamitzadors lingüístics als patis de les escoles
-
Política
Manresa aprova les bases dels ajuts de gairebé sis milions per rehabilitar el Centre Històric
