[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=E_h4BQ2LqUs[/youtube]
"Tenim un mot d'ordre: preparem-nos per la lluita definitiva". Aquest ha estat el principal missatge de Carles Puigdemont aquest dissabte, en la intervenció amb què ha clos el multitudinari acte que ha celebrat a Perpinyà la Crida per la República, i que hi ha congregat 200.000 persones, segons els organitzadors, i 110.000 segons la policia francesa.
"Ara hem de preparar, doncs, amb la mateixa fermesa i convicció amb què vam fer el referèndum i el vam guanyar, la lluita definitiva", ha afirmat Puigdemont al final del seu parlament, previ al cant dels Segadors amb què s'ha tancat l'acte.
L'acte, la primera trobada independentista del 2020, ha tingut lloc en plena precampanya i només tres dies després de l'arrencada de la taula de diàleg a Madrid entre el Govern i la Moncloa. L'afluència ha estat tan massiva que desenes d'autocars no hi han pogut arribar, i des d'alguns d'ells s'ha denunciat l'actuació de la policia espanyola a la frontera. De fet, el conseller d'Interior, Miquel Buch, ha demanat posteriorment explicacions al govern espanyol pels controls a la Jonquera.
En l'acte han intervingut també altres dos dirigents independentistes exiliats, Toni Comín i Clara Ponsatí, que s'han expressat en una línia similar a la de Puigdemont. Així, Comín ha demanat "crear les condicions" per una nova confrontació amb l'Estat, mentre que Ponsatí ha afirmat que la taula de diàleg amb el govern espanyol "és una enganyifa".
Oriol Junqueras, en un vídeo emès a l'inici de l'acte, en canvi, s'ha pronunciat amb un discurs ben diferent, quan ha reivindicat haver «forçat» l'Estat a asseure's a la taula de diàleg.
ARA A PORTADA
-
Del Bloody Mary al coulant: el tomàquet inspira el sopar de temporada d'estiu a Manresa Pere Fontanals
-
-
«He arribat a un punt de bloqueig mental: ja no podia continuar exercint el lideratge» Pere Fontanals
-
-
Lerato Pagés, sisena dels 100 metres tanques a l'Europeu sub23 amb marca destacada a semifinals Pere Fontanals
Publicat el 29 de febrer de 2020 a les 18:20
Et pot interessar
-
Política Contra el formigó, més arbrat
-
Política ERC Bages celebra que el Govern aposti pel desdoblament de la C-55 aprofitant el traçat actual
-
Política Comencen les obres d'urgència per substituir tot el cablejat elèctric a Pineda de Bages
-
Política El ple rebutja la proposta per construir un pavelló nou per al Baxi Manresa
-
Política Unitat per aconseguir la cessió del convent de les Caputxines a Manresa
-
Política Els grups municipals es conjuren per aconseguir el convent de les Caputxines per a Manresa