L'alcalde d'Aguilar de Segarra, Valentí Riera (CiU), plega després de 40 anys. Ha estat l'únic batlle d'aquest petit municipi bagenc, de poc més de 270 habitants, des de les primeres eleccions democràtiques. De fet, Riera és l'alcalde més antic de la Catalunya Central, i un dels quatre de tot Catalunya que ho són de forma sostinguda des del 1979. Als seus 76 anys, l'alcalde marxa "satisfet" per la feina feta i convençut que li ha arribat l'hora del relleu.
En una entrevista a l'ACN, Riera recorda quina va ser la seva primera gran obra: portar aigua a les cases del poble. "Això era un desert, aquí no s'hi podia viure", ha assegurat. Per no haver-hi, a Aguilar no hi havia ni Ajuntament, i va ser gràcies al treball dels veïns que l'edifici actual es va rehabilitar. Ara, Riera recorda com, poc més tard, es va construir el local social i la piscina municipal, que avui dia s'han convertit en punts de trobada de la gent del poble. De fet, segons ha explicat l'alcalde, el municipi ha canviat des de la inauguració de l'Eix Transversal, ja que s'ha escurçat la distància amb Manresa, i això ha portat noves famílies en aquest petit municipi de masies disseminades.
Riera també guarda un record especial pel que va ser el pitjor capítol que ha hagut de viure com alcalde: els incendis del 80, 86 i 98. Dos d'ells van començar a Aguilar i van afectar gran part del terme municipal. "Em vaig sentir totalment agobiat, impotent", ha recordat.
El batlle, que ha decidit deixar el relleu a l'actual tinent d'alcalde, Pere Aliaguilla, reconeix que ha governat sempre còmodament, ja que mai ha tingut oposició. També ho ha fet sense rebre cap retribució a canvi. Tot i això, assegura que aquesta darrera legislatura ha estat, sense dubte, "la més complicada" degut a l'actual context polític i social que viu Catalunya. Favorable a la independència, Riera reconeix que la situació el fa sentir "tan impotent com el dia dels focs" i, entre d'altres, aquest ha estat un dels motius pels quals ha decidit posar punt final a la seva alcaldia després de quatre dècades.
Valentí Riera, l'alcalde d'Aguilar de Segarra que va entrar amb 36 anys i plega amb 76
Política
Riera recorda quina va ser la seva primera gran obra: portar aigua a les cases del poble. "Això era un desert, aquí no s'hi podia viure"
ARA A PORTADA
-
Societat El Govern compra el Bloc 8, símbol de la lluita pel dret a l'habitatge a Manresa Pau Espí Solé
-
Política Junts acusa el Govern i Aloy de «capitular davant la pressió» amb la compra del Bloc 8 Pere Fontanals
-
Societat La PAHC Bages reivindica que la compra del Bloc 8 és fruit de la mobilització veïnal Pere Fontanals
-
-
Cultura i Mitjans Els Gegants de Viserta de Monistrol participen a la Postal de Gegants de Les Santes de Mataró Pere Fontanals
Publicat el
11 de maig de 2019 a
les 10:35
Et pot interessar
-
Política
Santpedor presenta al·legacions al Plater i rebutja el model de desplegament proposat
-
Política
L'equip de carrer de Manresa detecta 36 persones sense llar durant el 2026, més que en tot el 2025
-
Política
El govern de Manresa defensa el nou protocol d'emergència habitacional: «Ordena la intervenció»
-
Política
Callús s'oposa per unanimitat a la planta de biogàs prevista a Sant Mateu de Bages
-
Política
El ple de Sant Vicenç aprova per unanimitat una moció d'ERC contra la intimidació política
-
Política
Un ciberatac obliga a ajornar el ple de Moià que havia de debatre l'ampliació del polígon d'El Prat
