Acció Cívica i Comunitària visita la Setmana de Jocs al Carrer

Publicat el 04 de setembre de 2014 a les 14:01
Visita de Ramon Terrassa a la Setmana de Jocs al Carrer. Foto: AjM

El director general d'Acció Cívica i Comunitària del Departament de Benestar i Família, Ramon Terrassa, va visitar dimecres les places del centre històric de Manresa on des del dia dos fins al 6 de setembre s'hi celebra la 12a edició de la Setmana de Jocs al Carrer. 
 
L'alcalde de Manresa, Valentí Junyent; la regidora de Joventut, Àuria Caus, el regidor de Cultura, Joan Calmet, i el responsable del CAE, l'entitat organitzadora, Nasi Muncunill, van rebre Terrassa a la plaça Major, la primera plaça de la visita i on s'hi desenvolupen els jocs per infants fins a 4 anys. 
 
A continuació, Ramon Terrassa, Àuria Caus, Nasi Muncunill i responsables d'Ampans (entitat col·laboradora), van passejar fins a la Plana de l'Om, dedicada a dos jocs basats en peces de fusta que serveixen per muntar estructures, i la plaça Sant Domènec, dedicada als jocs de taula per a totes les edats. A continuació, van fer cap per la plaça Gispert, que aquest any proporciona jocs de taula a les terrasses dels bars Havana i Alzina, fins a la plaça Icària, dedicada exclusivament a les baldufes. Els jocs de destresa i habilitat ubicats a la plaça de la Música van posar el punt i final al recorregut. 
 
La Setmana de Jocs al Carrer va començar aquest dimarts 2 de setembre i acabarà divendres, dia 6. Les activitats tenen lloc en sis places del nucli antic de 2/4 de 6 a 2/4 de 9 de la tarda, monitoritzades per voluntaris del CAE i d'Ampans, entitat que col·labora des de fa quatre anys, entre d'altres. Cada plaça ofereix un tipus de joc diferent. A la nit l'activitat segueix a la plaça Major, adreçada a un públic major de 14 anys, des de 22h a 00.30h. 
 
La setmana de jocs al carrer, nascuda el 2003, té com a objectius animar a tothom a jugar, sense tenir en compte l'edat; donar a conèixer i dignificar el jo c com a un instrument educatiu, com a un element cultural i com una alternativa d'oci; i, finalment, reivindicar temps i espais per al joc, sobretot en els espais públics –carrers i places- i centrat en el centre històric de Manresa. 
 
Calendari d'activitats
Places de joc. Del 3 al 6 de setembre. De 17.30 a 20.30h 
  • Plaça de Sant Domènec. Jocs de Taula 
  • Plana Major. Jocs infantils 1-4 anys 
  • Plana de l'Om. Esplai Kapla i TomTect (del 3 al 5 de setembre) 
  • Plaça de la Música. Jocs de destresa i habilitat 
  • Plaça d'Icària- Casal de Joves La Kampana. Jocs amb baldufes 
Nits de Joc. Del 3 al 6 de setembre. De 22 a 0.30h. Plaça Major 
  • Diàriament, jocs de taula per a joves i adults (+ 14 anys) 
  • 4 de setembre. 22.30h. Cash&Guns Live 
  • 5 de setembre. 22.30h. Homes llop 
 
Jocs als bars. Plaça Gispert. Taulers de jocs de taula a les terrasses dels bars l'Havana i L'Alzina. 
 
Taller de formació de jocs de taula per a mestres. 4 de setembre. De 18 a 20h. Espai Sant Domènec. A càrrec de Jordi Lorente i Dominique Dumeste. Organitza: Col·lectiu Una altra educació és possible 
 
5è Campionat de Manresa de Llançament d'Espardenya. 6 de setembre. De 17.30 a 20.30h. Plana de l'Om