A partir d'aquest dilluns, la Fundació Althaia passa a fase 2 pel que fa a la normativa d'accessibilitat davant la millora de la situació epidemiològica al territori i a l'hospital. Això permetrà que els pacients no Covid ingressats en plantes d'hospitalització convencional de l'Hospital de Sant Joan de Déu de Manresa puguin tenir un acompanyant en un horari restringit, de 8.00 a 12.00 hores. Els pacients ingressats a l'UCI podran estar acompanyats per una persona en horari de 12.00 a 14.00 hores o bé de 18.00 a 20.00 hores.
La resta de criteris d'accessibilitat es mantenen igual i, per tant, a consultes externes i urgències no es permet l'entrada d'acompanyants, tret de casos excepcionals. Tampoc estarà permesa l'entrada a les unitats Covid.
Les persones que facin l'acompanyament en horari restringit no s'hauran de fer el test d'antigen. En canvi, les persones que estan autoritzades per fer un acompanyament les 24 hores sí que hauran de passar un cribratge de SARS-CoV-2. És el cas dels acompanyants d'infants, de les mares durant el procés de part i els dies posteriors al naixement, de pacients discapacitats greus o quadres confusionals, de pacients amb trastorns mentals severs, pacients fràgils segons criteris definits per una escala objectiva i pacients en procés de final de vida.
Els acompanyants han de portar sempre la mascareta posada, mantenir la distància de seguretat i rentar-se sovint les mans. Cal recordar que en cap cas es permeten l'acompanyament si es presenten símptomes compatibles amb la Covid-19.
És important que tothom compleixi les mesures indicades per tal d'evitar contagis i garantir la seguretat de pacients, professionals i també dels propis familiars. Amb aquestes mesures també es volen evitar brots intrahospitalaris que poden posar en perill la vida dels pacients i la mateixa activitat assistencial, comprometent la capacitat del sistema sanitari per donar una resposta adequada als pacients que requereixen atenció mèdica.
[noticia]97826[/noticia]
Althaia passa a fase 2 i permet l'acompanyament de pacients ingressats en horari restringit
Societat
Els pacients no Covid ingressats a la planta convencional o a l'UCI podran tenir un acompanyant en un horari limitat
ARA A PORTADA
-
-
-
Societat No desdoblar la C-55 costaria més de 3.700 milions d'euros en vint anys, segons un estudi ACN
-
Societat La PAHC es concentra a la seu del PSC de Manresa per escalfar la vaga general de l'11-N Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Blaumut trenca el comiat dels escenaris per actuar al concert de Nadal d'Ampans a Manresa Pere Fontanals
Publicat el
07 de juny de 2021 a
les 13:58
Actualitzat el
07 de juny de 2021 a les
14:04
Et pot interessar
-
Societat
Manresa reunirà responsables de salut mental de Catalunya en una jornada sobre art i cultura
-
Societat
La Fundació del Convent de Santa Clara envia a Ucraïna material sanitari donat per Roca
-
Societat
Manresa reunirà mig miler de professionals socials en el 6è Congrés de Serveis Socials
-
Societat
Althaia implanta per primera vegada a Manresa un marcapassos sense cables
-
Societat
Premi nacional de mobilitat per al servei de bicicletes elèctriques Baik de Manresa
-
Societat Fonollosa rep un estudi per conèixer l'estat de la cobertura de telefonia mòbil al municipi
