A partir d'aquest dilluns, la Fundació Althaia passa a fase 2 pel que fa a la normativa d'accessibilitat davant la millora de la situació epidemiològica al territori i a l'hospital. Això permetrà que els pacients no Covid ingressats en plantes d'hospitalització convencional de l'Hospital de Sant Joan de Déu de Manresa puguin tenir un acompanyant en un horari restringit, de 8.00 a 12.00 hores. Els pacients ingressats a l'UCI podran estar acompanyats per una persona en horari de 12.00 a 14.00 hores o bé de 18.00 a 20.00 hores.
La resta de criteris d'accessibilitat es mantenen igual i, per tant, a consultes externes i urgències no es permet l'entrada d'acompanyants, tret de casos excepcionals. Tampoc estarà permesa l'entrada a les unitats Covid.
Les persones que facin l'acompanyament en horari restringit no s'hauran de fer el test d'antigen. En canvi, les persones que estan autoritzades per fer un acompanyament les 24 hores sí que hauran de passar un cribratge de SARS-CoV-2. És el cas dels acompanyants d'infants, de les mares durant el procés de part i els dies posteriors al naixement, de pacients discapacitats greus o quadres confusionals, de pacients amb trastorns mentals severs, pacients fràgils segons criteris definits per una escala objectiva i pacients en procés de final de vida.
Els acompanyants han de portar sempre la mascareta posada, mantenir la distància de seguretat i rentar-se sovint les mans. Cal recordar que en cap cas es permeten l'acompanyament si es presenten símptomes compatibles amb la Covid-19.
És important que tothom compleixi les mesures indicades per tal d'evitar contagis i garantir la seguretat de pacients, professionals i també dels propis familiars. Amb aquestes mesures també es volen evitar brots intrahospitalaris que poden posar en perill la vida dels pacients i la mateixa activitat assistencial, comprometent la capacitat del sistema sanitari per donar una resposta adequada als pacients que requereixen atenció mèdica.
[noticia]97826[/noticia]
Althaia passa a fase 2 i permet l'acompanyament de pacients ingressats en horari restringit
Societat
Els pacients no Covid ingressats a la planta convencional o a l'UCI podran tenir un acompanyant en un horari limitat
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Manresa recomana anar a peu als miradors per veure l'eclipsi solar de dimecres Pere Fontanals
-
-
Societat La salmorra torna a vessar al passeig del Riu de Manresa i amenaça els arbres de l'entorn Pere Fontanals
-
-
Successos Restablert el servei de trens entre Lleida i Manresa després de l'atropellament d'una persona ACN
Publicat el
07 de juny de 2021 a
les 13:58
Actualitzat el
07 de juny de 2021 a les
14:04
Et pot interessar
-
Societat
Sant Vicenç substituirà 570 fanals per tecnologia LED per reduir el consum energètic
-
Societat
Un espectacular estol de cigonyes anuncia a Manresa l'inici de la migració cap a l'Àfrica
-
Societat
La Creu Roja al Bages va atendre 6.635 persones el 2025, un 8,1% més que l'any anterior
-
Societat
Una reparació d'urgència obligarà a restringir el trànsit a la rotonda dels Dolors
-
Societat
Cardona instal·la nous espais saludables per promoure l'activitat física i la mobilitat sostenible
-
Societat
Un estudi liderat des del Bages reforça el paper del treball social en les decisions al final de la vida
