Amb motiu de la celebració de la Setmana de Mobilitat Sostenible i Segura, l'alumnat i els pares i mares de tres centres educatius manresans han engegat, aquest dijous, 21 de setembre, amb molt bona participació, els Camins Escolars, una iniciativa que consisteix en arribar a l'escola a peu, sols o acompanyats, en bus o bici, amb l'objectiu de promocionar l'autonomia personal i models de transport més sostenibles.
Les escoles participants que han arrencat aquest nou curs són l'escola Ítaca, un centre que ja va desenvolupar aquest projecte l'any passat; l'escola Espill, que també el curs passat en va fer una prova pilot; i l'escola Sant Ignasi, que s'ha estrenat aquest matí amb la presència de gairebé un centenar de participants i amb l'assistència també de la regidora d'Ensenyament de l'Ajuntament de Manresa, Mercè Rosich, que ha volgut ser present en l'arrencada d'aquesta experiència.
Totes les sortides del Camins Escolars s'han fet a les 8:40 del matí. La concentració i sortida de l'alumnat de l'Escola Ítaca s'ha fet des del Cases de la Sagrada Família; la de l'Escola Espill a l'aparcament del Pont de Ferro; i la de l'Escola Sant Ignasi a la Plaça Catalunya.
Prèviament, els tres centres han repartit flyers informatius per promocionar la iniciativa. A més, hi ha una comissió formada per personal municipal d'ensenyament i mobilitat, així com de les escoles interessades, per contribuir a la seva difusió i ajudar a millorar totes les iniciatives que millorin la mobilitat i la seguretat d'aquests recorreguts i facin més fàcil les entrades i sortides a les escoles i, alhora, sensibilitzin sobre les formes més sostenibles de transport.
Recordem que el mes de maig passat, l'Ajuntament de Manresa, a banda de les actuacions que va dur a terme a tota la ciutat per millorar la senyalització als entorns dels centres educatius, va fer uns treballs per traçar un trajecte segur per als alumnes de les escoles Espill, Pilar i l'institut Guillem Catà.
Els treballs van consistir en una actuació perquè els vianants tinguin prioritat per davant dels cotxes i es garanteixi la seguretat viària amb mesures com la senyalització horitzontal per separar els carrils de circulació, senyalització de les places d'estacionament, repintat dels passos de vianants o el reforç per limitar la velocitat.
Arrenca Camins Escolars, una iniciativa que vol promoure el transport sostenible a les aules
Societat
ARA A PORTADA
-
Política Junts porta al Parlament la creació d'una Fiscalia de Menors de proximitat a Manresa Pere Fontanals
-
Societat Mor Imma Serra, directora durant quaranta anys de la coral Eswèrtia i docent de música Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Les Caputxines i la Fàbrica Nova obren portes per les Jornades Europees del Patrimoni Redacció
-
Societat Alumnes de l'Institut Moianès reclamen als docents una alternativa a cancel·lar el viatge de fi de curs Pere Fontanals
-
Economia Aigües de Manresa assumeix les depuradores de Castellbell i Monistrol i arriba a les 22 Pere Fontanals
Publicat el
21 de setembre de 2017 a
les 11:55
Actualitzat el
21 de setembre de 2017 a les
11:58
Et pot interessar
-
Societat
Manresa commemora l'Octubre Trans* amb activitats per reivindicar la despatologització
-
Societat
Especialistes en Alzheimer es troben a Manresa a la 16a Jornada de Demències del Bages
-
Societat
La Marató de Donants de Sang de Súria aconsegueix donacions per ajudar fins a 255 persones
-
Societat
El Servei Territorial de Cirurgia d'Althaia i de l'Hospital de Berga consolida el treball en xarxa
-
Societat
La Festa del Dia de les Persones Grans de Manresa es trasllada a l'Anònima per la previsió de pluja
-
Societat
Manresa instal·la un enllumenat ornamental per il·luminar de nit la façana de la Buresa
