Quatre CAP del Bages (dos de Manresa, un de Sant Joan de Vilatorrada i un altre que encara està per confirmar) participaran en un estudi que vol comprovar com l'activitat física millora l'estat d'ànim i la socialització en persones grans que presenten quadres d'aïllament social o estats d'ansietat o depressió.
S'ha previst que aquest projecte, que va guanyar el segon premi en la Jornada de Recerca de l'ICS Catalunya Central, comenci abans de l'estiu. La iniciativa vol analitzar l'impacte positiu que té fer exercici de forma regular i també comparar aquests resultats amb els d'un altre grup de persones que no faran esport.
Des dels CAP participants es farà una selecció d'unes 250 persones de més de 65 anys que compleixin els requisits necessaris i se les convidarà a participar en el projecte. Es dividiran en dos grups: un que farà activitat física (sortirà a caminar una hora, dos dies per setmana, durant quatre mesos) i un altre grup que no en farà. A tots els participants se'ls passaran quatre tests -a l'inici i al final de l'estudi- per valorar l'activitat física que fan, la qualitat de vida segons la seva percepció, l'estat emocional (ansietat i depressió) i l'esfera social.
Després dels quatre mesos que durarà l'estudi, els professionals que han ideat el projecte esperen poder confirmar,amb dades reals i objectives, com l'activitat física ajuda a millorar l'estat anímic de les persones grans amb la consolidació d'una xarxa social de relació, la creació de vincles emocionals, la reducció de la sensació d'ansietat o estrès, i la percepció de millora anímica. L'estudi es durà a terme a dos CAP d'àmbit urbà i a dos d'àmbit semiurbà, per analitzar, també, si hi ha diferències en els resultats segons l'entorn en què es desenvolupa el projecte.
Bagencs jubilats comprovaran en pròpia pell la relació entre esport i salut emocional
Societat
El projecte, que duran a terme quatre CAP de la comarca, començarà abans de l'estiu
ARA A PORTADA
-
Societat El Govern compra el Bloc 8, símbol de la lluita pel dret a l'habitatge a Manresa Pau Espí Solé
-
Política Junts acusa el Govern i Aloy de «capitular davant la pressió» amb la compra del Bloc 8 Pere Fontanals
-
Societat La PAHC Bages reivindica que la compra del Bloc 8 és fruit de la mobilització veïnal Pere Fontanals
-
-
Publicat el
08 de febrer de 2018 a
les 09:57
Et pot interessar
-
Societat
Sant Fruitós renova la pista del pavelló municipal amb el polit del parquet i noves línies de joc
-
Societat
Althaia alerta de l'augment de les addiccions digitals després de vint anys d'atenció especialitzada
-
Societat
Centenars de persones reten homenatge a Pau Simon Garcia al Monument a la Mineria de Súria
-
Societat
El bus del Centre Històric de Manresa es consolida ràpid amb més de 80 viatgers diaris
-
Societat
Els projectes juvenils del CAE refermen el seu paper d'acompanyament a infants i adolescents
-
Societat
Tallaran tres setmanes el carrer Dibuixant Joan Vilanova per renovar el clavegueram
