L'Ajuntament de Cardona ha impulsat la publicació d'un llibre que recull tots els mapes que es coneixen fins al moment del castell de Cardona entre els anys 1717 i 1858. El llibre, que porta per títol "Cartografia de Cardona" constitueix una aportació única a la història de la fortalesa cardonina ja que ho fa exclusivament a través dels mapes que es tenen del castell.
La presentació de l'obra "Cartografia de Cardona" es farà aquest dijous 30 de desembre al saló de sessions del consistori cardoní a partir de les 7 de la tarda. El llibre, del qual se n'han fet una primera edició de 500 exemplars s'ha realitzat en format A3, és a tot color i compta amb el suport de la Paradores de Turismo de España.
L'edició d'aquesta cartografia, en la que es reprodueixen un total de 114 mapes, permetrà aprofundir en el coneixement de l'origen i l'evolució de les estructures arquitectòniques del castell, els elements defensius més rellevants i la seva estructura i posició geogràfica estratègica des del punt de vista militar. D'aquesta manera Cardona fa un pas més en el seu esforç per impulsar la recerca sobre el seu patrimoni cultural i divulgar-ne els resultats entre els seus conciutadans, els estudiosos i els visitants de la vila. El llibre és el resultat de la tasca d'investigació encarregada a la geògrafa Meritxell Gisbert amb l'assessorament del catedràtic de Geografia Humana de la Universitat de Barcelona, Francesc Nadal. L'autora del llibre ha investigat en arxius nacionals i internacionals amb l'objectiu de recopilar els mapes i plànols que existeixen de la fortalesa cardonina, una recerca que ha permès descobrir materials inèdits que a més de ser reproduïts en el llibre passaran a formar part de la documentació de l'Arxiu Històric de Cardona.
L'obra que ara es presenta té com a precedent el llibre que sobre el setge del castell de Cardona de 1711 va publicar el consistori l'Ajuntament de Cardona l'any 2006. En aquest sentit, és un nou exemple de l'interès que l'Ajuntament dedica a la recerca del seu patrimoni, especialment al castell de Cardona, un dels exemples més interessants de l'enginyeria militar europea moderna i un símbol destacat de la identitat catalana. Amb aquestes dues obres, Cardona se situa al capdavant de les ciutats que tenen la seva cartografia històrica publicada.
ARA A PORTADA
Publicat el 28 de desembre de 2010 a les 19:28
Et pot interessar
-
Societat Ampans celebra 60 anys de trajectòria amb una gran festa comunitària a Santa Maria de Comabella
-
Societat Manresa impulsa la 1a Jornada Ciutat, Salut i Clima per abordar l'impacte del canvi climàtic en la salut de les persones
-
Societat Manresa és la zona de Catalunya on més augmenta la temperatura
-
Societat Manresa il·luminarà de vermell la façana de l'Ajuntament pel Dia Internacional de l'Hemocromatosi
-
Societat Sant Fruitós denuncia un abocament incontrolat de residus a la zona esportiva de Torroella de Baix
-
Societat Treballs d'Aigües de Manresa al carrer Joan Fuster, a la cantonada amb la carretera del Pont de Vilomara