Castellbell i el Vilar intenta atrapar, des de fa prop d'un mes, sis vedells que es van escapar durant un decomís a una explotació ramadera que no tenia llicència d'activitat. Segons ha explicat l'alcaldessa, Montse Badia, a l'ACN, feia gairebé deu anys que l'expedient per la irregularitat de les instal·lacions era obert.
Quan es va poder executar i, per tant, entrar a les instal·lacions, prop de la meitat de les vaques –n'hi havia 36- es van escapar. Al cap de pocs dies se'n van poder localitzar deu i, aquest dissabte passat, una de nova. L'Ajuntament té la darrera vaca, d’edat adulta, en uns terrenys municipals amb l'objectiu de poder-la fer servir d'esquer per atrapar els vedells i aturada perquè a diferència de la resta, no té la documentació d'Agricultura en regla.
El consistori ha volgut justificar el fet que tinguin una vaca custodiada després que s'hagi difós a les xarxes que volien sacrificar l'animal. Badia, que ho ha desmentit, explica que es troba sota control sanitari i vigilada pels efectius de la brigada municipal.
L'alcaldessa explica que estan seguint les indicacions del Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca de la Generalitat de Catalunya (DARP) per trobar una nova explotació per a les vaques restants, ja que les que van poder ser capturades ja s'han traslladat a una nova explotació ramadera. I afegeix que, en el moment en què es localitzin tots els animals, se seguiran els protocols que marquen les autoritats sanitàries i es traslladaran, també, a una nova explotació.
Castellbell i el Vilar busca sis vedells que es van escapar durant un decomís en una granja
Societat
Les instal·lacions no tenien llicència d'activitat
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Manresa reivindica la llengua i la convivència en una Diada marcada pel record de Carles Vilajosana Pere Fontanals
-
Política Víctor Alexandre carrega contra el 155 i reivindica la independència a la Marxa de Torxes de Manresa Pere Fontanals
-
-
Successos La desgràcia ja va colpejar Carles Vilajosana tres setmanes abans del seu homicidi Pere Fontanals
-
Successos «Tots tres ens vam quedar glaçats davant la ganivetada d'Otman, no sabíem què fer» Pere Fontanals
Publicat el
21 d’octubre de 2020 a
les 21:30
Actualitzat el
21 d’octubre de 2020 a les
23:16
Et pot interessar
-
Societat
Aigües de Manresa inicia l'ampliació de la xarxa d'aigua potable al carrer Numància
-
Societat
Sant Vicenç de Castellet estrenarà dilluns el nou servei de bus urbà
-
Societat
Esport7 batejarà les 12 Hores de Jujitsu amb el nom de Carles Vilajosana
-
Societat
Manresa farà canvis de trànsit aquest divendres per la celebració de la Diada
-
Societat
Manresa culminarà el Pla de Millora de l'Espai Públic amb l'asfaltatge de Joan Fuster i Pau Casals
-
Societat
Rajadell s'oposa a la instal·lació d'una torre de 30 metres d'Adif
