Catherine L'Ecuyer parla d'educació a l'escola Llissach de Santpedor

L'autora de "Educar en el asombro" va destacar, durant la seva conferència, que l'admiració i la sorpresa són factors decisius per al desenvolupament personal i cognitiu

Publicat el 15 de febrer de 2016 a les 09:21
Actualitzat el 15 de febrer de 2016 a les 09:35
El passat dimarts 9 de febrer, l'Escola Llissach de Santpedor va convidar l'advocada canadenca Catherine L'Ecuyer a fer una conferència sobre educació a l'Auditori de l'antic convent de Sant Francesc de Santpedor. I és que L'Ecuyer, a banda de dedicar-se a la consultoria d'empreses és l'autora del blog "Apego Asombro", on parla de com educar en un món frenètic i hiperexgigent. A més, ha publicat els llibres "Educar en el asombro" i "Educar en la realidad".

Durant la conferència que va dur a terme a Santpedor, la canadenca va recordar als assistents -entre els quals hi havia més d'un centenar de pares, mares, alumnes, professors i educadors de diferents realitats educatives de la comarca- que per educar cal atendre, acompanyar i sostenir les preguntes que la realitat desperta en els nens.

Segons L'Ecuyer, només es pot educar si  es respecta l'admiració que la realitat suscita en la persona: "els nens aprenen a través d'allò que atrau la seva atenció", va dir. De manera que no es pot reduir l'educació a la imposició de mètodes mecànics d'aprenentatge. En paraules seves, "l'estupor i la sorpresa són el camí que porta al coneixement".

"Aquest matí, quan t'has llevat i has vist el teu marit o la teva dona, t'has sorprès agraït?". Amb provocacions d'aquest estil, L'Ecuyer va exemplificar com sovint es donen les coses per descomptades. Si desapareix la sorpresa, res ja no és nou i apareix l'avorriment. És el que succeeix als nens que ho tenen tot abans de desitjar les coses. Ho donen tot per descomptat i no se sorprenen. En canvi, segons l'autora canadenca, l'únic que pot motivar un nen és el desig de conèixer.

Abans de la conferència, Catherine L'Ecuyer va dedicar una estona a parlar amb els mestres de l'Escola Llissach i de l'escola bressol Pam i Pipa. En aquesta trobada li van poder fer preguntes sobre la pràctica docent a l'aula i sobre aspectes concrets del desenvolupament cognitiu dels nens.