Comencen les obres de millora de la seguretat i la mobilitat als barris

Les actuacions tenen un cost de gairebé 100.000 euros i estan adreçades a millorar la mobilitat rodada, la mobilitats dels vianants i la seguretat en àrees d'ús públic

Publicat el 30 de març de 2015 a les 09:47

Les obres finalitzaran a mitjans del mes de maig. Foto: AjM.


L'Ajuntament de Manresa ha iniciat un paquet d'actuacions que tenen per objectiu la millora de la seguretat en la mobilitat als barris. Els treballs, que estan valorats en 99.671,33 euros, inclouen obres per a la seguretat de la mobilitat rodada, de la mobilitat de vianants així com a les àrees d'ús públic. Les actuacions donen resposta les peticions fetes des de les associacions de veïns i la seva millora té una incidència directa en el benestar diari dels ciutadans. 

Els treballs de millora de la seguretat en la mobilitat rodada consistiran en la millora dels trams de paviment que presenten algun tipus de flonjall, i es portaran a terme a la plaça Bonavista, al carrer Nou de Santa Clara, a la plaça Mil·lenari i al carrer Gaudí, entre d'altres zones. Aquestes actuacions es preveu que s'enllesteixin després de Setmana Santa.

Els treballs per a la millora de la seguretat en la mobilitat de vianants ja van començar el 16 de març passat amb la millora del paviment del carrer Casanova i la millora del gual per a vehicles situat al carrer Arquitecte Oms cantonada amb el passeig Pere III. 

La feina continua aquesta setmana amb la millora del tram de vorera del carrer Ferrer Vidal (barri de Valldaura) i el paviment del carrer Alvar Aalto en una primera fase. Aquesta actuació també inclourà la renovació dels arbres plantats actualment i la substitució per una espècie més adequada a l'espai i que no doni problemes amb les arrels. 

Respecte als treballs de millora de la seguretat en la mobilitat en àrees d'ús públic, concretament s'actuarà al parc infantil de la plaça 8 de Març amb la instal·lació d'una tanca de fusta al voltant del parc infantil. Igualment, es millorarà el paviment de seguretat existent al parc infantil de la plaça Catalunya. 

És previst que tot el conjunt d'actuacions s'acabi a mitjans de maig.