Des del cap de setmana passat, personal del Consorci de Promoció Turística del Cardener està duent a terme les proves tècniques per comprovar el funcionament mecànic de l'Ecorail del Cardener. Aquest és un projecte turístic que hauria de funcionar des de fa dos anys, tal i com van anunciar les autoritats locals i comarcals quan el van presentar. L'Ecorail aprofita les vies ferroviàries del territori i les converteix en un sistema de transport turístic pioner que uneix Callús amb el Parc de l'Agulla de Manresa utilitzant vehicles lleugers. Tot i les proves tècniques, encara no hi ha data per posar-lo en funcionament, ja que encara falten les llicències i permisos per legalitzar l'activitat.
Segons ha explicat la gerent del Consorci de Promoció Turística del Cardener, Susanna Relat, les proves tècniques s'allargaran fins al mes de setembre. Hores d'ara, però, no hi ha cap data concreta per posar en marxa aquest nou servei turístic.
L'Ecorail del Cardener hauria d'estar en funcionament des de fa dos anys. Així ho van anunciar les autoritats locals i comarcals que van presentar-lo el maig de l'any 2007. Des de llavors s'han anat donant diferents dates per a l'inici del servei, que mai s'han acomplert. Ara, fonts del Consorci no volen donar cap nova data per no crear falses expectatives.
Fins ara, s'han dut a terme actuacions en infraestructures, s'han condicionat els baixadors de Callús i el Mas de Sant Iscle i s'han senyalitzat els punts d'interès que hi ha en el recorregut També s'ha condicionat una àrea de descans al Mas de Sant Iscle.
L'Ecorail és un projecte original i únic a Catalunya que recorre els vuit quilòmetres de distància que hi ha entre Callús i el Parc de l'Agulla de Manresa. Només funcionarà els dies festius, quan no s'utilitzen les vies ferroviàries entre Manresa i Súria per al transport de potassa i que són propietat de Ferrocarrils de la Generalitat.
Per la via hi circularan dos tipus de vehicle, el "ciclorail" i el "trenpat'" tots dos vehicles lleugers, simples i que es desplacen a baixa velocitat. El "ciclorail" és un bastidor metàl·lic acoblat a les vies del tren sobre el qual es col·loquen dues bicicletes. El 'trenpat' és un trenet petit am motor amb una capacitat per a set persones.
Durant el trajecte es descobreixen diferents punts d'interès turístic, històric i paisatgístic. Al punt de sortida, a Callús, s'hi ha adequat el Centre d'Acollida de Visitants en un vagó de l'any 1930 de la companyia internacional Wagon Lits que havia fet el trajecte entre París i Lisboa. En els vuit quilòmetres del recorregut es passa, entre d'altres, pel santuari de Juncadella; la masia de Les Torres, un conjunt arquitectònic de caràcter defensiu del segle XIV; el canal medieval conegut com la Sèquia, que des de llavors porta l'aigua del Llobregat fins a Manresa; l'església romànica del Mas de Sant Iscle, que actualment es dedica a la producció de vi; i el Parc de l'Agulla, el llac artificial on arriba l'aigua procedent de la Sèquia que s'ha convertit en un espai de trobada i d'oci i lleure.
El projecte, impulsat pel Consorci de Turisme del Cardener, i amb el suport econòmic de la Diputació de Barcelona, pretén donar un nou impuls als atractius turístics de la zona.
Segons ha explicat la gerent del Consorci de Promoció Turística del Cardener, Susanna Relat, les proves tècniques s'allargaran fins al mes de setembre. Hores d'ara, però, no hi ha cap data concreta per posar en marxa aquest nou servei turístic.
L'Ecorail del Cardener hauria d'estar en funcionament des de fa dos anys. Així ho van anunciar les autoritats locals i comarcals que van presentar-lo el maig de l'any 2007. Des de llavors s'han anat donant diferents dates per a l'inici del servei, que mai s'han acomplert. Ara, fonts del Consorci no volen donar cap nova data per no crear falses expectatives.
Fins ara, s'han dut a terme actuacions en infraestructures, s'han condicionat els baixadors de Callús i el Mas de Sant Iscle i s'han senyalitzat els punts d'interès que hi ha en el recorregut També s'ha condicionat una àrea de descans al Mas de Sant Iscle.
L'Ecorail és un projecte original i únic a Catalunya que recorre els vuit quilòmetres de distància que hi ha entre Callús i el Parc de l'Agulla de Manresa. Només funcionarà els dies festius, quan no s'utilitzen les vies ferroviàries entre Manresa i Súria per al transport de potassa i que són propietat de Ferrocarrils de la Generalitat.
Per la via hi circularan dos tipus de vehicle, el "ciclorail" i el "trenpat'" tots dos vehicles lleugers, simples i que es desplacen a baixa velocitat. El "ciclorail" és un bastidor metàl·lic acoblat a les vies del tren sobre el qual es col·loquen dues bicicletes. El 'trenpat' és un trenet petit am motor amb una capacitat per a set persones.
Durant el trajecte es descobreixen diferents punts d'interès turístic, històric i paisatgístic. Al punt de sortida, a Callús, s'hi ha adequat el Centre d'Acollida de Visitants en un vagó de l'any 1930 de la companyia internacional Wagon Lits que havia fet el trajecte entre París i Lisboa. En els vuit quilòmetres del recorregut es passa, entre d'altres, pel santuari de Juncadella; la masia de Les Torres, un conjunt arquitectònic de caràcter defensiu del segle XIV; el canal medieval conegut com la Sèquia, que des de llavors porta l'aigua del Llobregat fins a Manresa; l'església romànica del Mas de Sant Iscle, que actualment es dedica a la producció de vi; i el Parc de l'Agulla, el llac artificial on arriba l'aigua procedent de la Sèquia que s'ha convertit en un espai de trobada i d'oci i lleure.
El projecte, impulsat pel Consorci de Turisme del Cardener, i amb el suport econòmic de la Diputació de Barcelona, pretén donar un nou impuls als atractius turístics de la zona.