Conviden l'alcaldessa de Santa Coloma a tallar la C-55

La concentració amb motiu de la mort en accident del veí d'aquesta població es farà el proper dia 11 de gener a les 5 de la tarda a Castellgalí

Publicat el 05 de gener de 2014 a les 15:53
La FAVM, l'ONG Stop Accidents i la Plataforma No + morts a la C-55 han adeçat una carta a l'alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet, Núria Parlon Gil, per a que faci arribar el seu condol a la família de la darrera víctima mortal en accident a la C-55, el veí d'aquesta població Cucharan S., així com per convidar-la a participar de la concentració al punt quilomètric 22 de la C-55, el proper dissabte 11 de gener a les 5 de la tarda (entrada a Castellgalí, al polígon Industrial) en que es tallarà la carretera 30 minuts.
 
En la carta, les entitats també han adjuntat una proposta de moció per a que, si ho creu convenient, la presenti en el proper ple de Santa Coloma de Gramenet. El text és el mateix que les entitats van fer arribar als ajuntaments del Bages.
 
La moció és la següent: 
 
Les entitats de Manresa FAVM (federació d'associacions de veïns de Manresa) l'ONG STOP ACCIDENTS, i la plataforma NO + MORTS A LA C55, demanen que en el proper ple municipal, es presenti a debat la següent moció ( si cal en sistema d'urgència): 
 
Dirigit al president de la Generalitat de Catalunya i al conseller de Territori i sostenibilitat.
 
El compromís urgent dins d'aquesta legislatura de:
 
Realitzar el desdoblament com a mínim fins a Monistrol de Montserrat de la C55.
 
Realitzar la connexió de Manresa amb la C-16 per la carretera del Pont de Vilomara sentit Nord. (per al 2014)
 
Negociar la gratuïtat de l'autopista C- 16 en el tram Manresa – Terrassa (pel 2014).
 
Realitzar la connexió de la C-16 amb l'A2.
 
Aquestes peticions no són capricioses, sinó que responen a la necessitat de traspassar densitat de trànsit de la C55 a la C-16.
 
Som conscients que la quantitat de trànsit que cal que passi de la C55 a la C-16, supera els 18.000 vehicles diaris, aquesta operació només serà possible per fases ja que actualment la C-16 només ens connecta amb el Vallès i Barcelona Nord. 
 
Quan la C-16 estigui connectada també a l'A2 es podrà completar el traspàs dels vehicles que vagin al Baix Llobregat, Barcelona Sud, Port de Barcelona, Port de Tarragona i aeroport.
 
Finalment el motiu principal d'aquestes inversions és aturar l'accidentalitat de la C55, ja que fa molts anys que hauria d'estar desdoblada, doncs la UE recomana el desdoblament a partir de 12.000 vehicles diaris. La C55 fa més de 18 anys que supera aquestes xifres en escreix , ara no es que les superi sinó que quasi triplica , el nombre de ferits greus, ferits lleus i morts és esgarrifós. Apel·lem a la vostre consciència per ser exigents a l'hora de protegir les vides dels ciutadans. 
 
També és important la competitivitat de la comarca, la connexió amb l'àrea metropolitana i les infraestructures de transport, ens fa en aquests moments menys competitius que altres comarques, des del punt de vista economicista la Catalunya Central ha estat i està orfe d'inversions en infraestructures, diguem-li carreteres , ferrocarrils... etc...