Aquest dilluns se celebrarà als jutjats de Manresa el judici per al desallotjament de l'espai social ocupat la Filadora, que es troba a la plaça Sant Ignasi i que sona cobertura a l'Escola Popular, l'Espai AlQwa i l'Espai de Defensa Legal. El fons voltor Divarian, manté la propietat dels baixos des que es va tancar l'oficina de Caixa Manresa que hi havia, ara fa més de deu anys, i des de llavors ha tingut sempre l'espai desocupat, fins que el gener de 2022 va ser alliberat pels col·lectius.
Després de diversos intents de mediació, entre els Espais i Divanian, en què també hi ha pres part l'Ajuntament de Manresa, ha estat impossible arribar a cap acord, segons afirmen des dels col·lectius, perquè és molt difícil arribar a contactar-hi.
La Xarxa d'Estructures Populars i Comunitàries de Manresa, a la que pentanyen els tres espais, fan acompanyaments des del suport mutu amb perspectiva antiracista, faminista i anticapitalista. Fan classes d'idioma, suport escolar, taller de bicicletes i fusteria i assessorament legal.
La crida a la mobilització davant dels jutjats serà el mateix dilluns a 2/4 d'11 del matí.
Dilluns se celebra el judici per desallotjar la Filadora del local a la plaça Sant Ignasi
L'Escola Popular, l'Espai AlQwa i l'Espai de Defensa Legal fan una crida per fer-los suport davant dels jutjats de Manresa
ARA A PORTADA
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
07 d’octubre de 2023 a
les 18:10
Actualitzat el
07 d’octubre de 2023 a les
18:16
Et pot interessar
-
Societat
L'ICS acomiada 28 residents en la XVI Jornada de Recerca i Docència a Manresa
-
Societat
Manresa trasllada al Palau Firal la gestió de cites per al procés de regularització
-
Societat
Intel·ligència artificial contra el càncer: el premiat treball de recerca de la manresana Bruna Basas
-
Societat
Talls de trànsit al polígon de la Plana del Pont Nou pel muntatge de torres elèctriques
-
Societat
La Plataforma del desdoblament de la C-55 valora el pas endavant de l'estudi entre Manresa i Castellbell
-
Societat
UManresa publica un manual amb 43 tècniques per recrear lesions en simulació clínica
