El BAXI Manresa veu «altament probable» la seva presència a Europa la propera temporada
La decisió definitiva encara podria demorar-se algunes setmanes
ARA A PORTADA
-
El número 1 de la selectivitat del Bages de l'any passat es torna a examinar i encara treu més nota Pere Fontanals
-
-
-
El convent de les Caputxines ja és de Manresa: adéu a quatre segles de vida monàstica Pere Fontanals
-
El fiscal demana 40 anys de presó per l'acusat de matar la seva parella embarassada a Manresa Pere Fontanals
Publicat el
07 de juny de 2019 a
les 12:32
Actualitzat el
07 de juny de 2019 a les
17:22
La bona temporada del BAXI Manresa i la vuitena posició final no només ha significat la millor temporada de les darreres dues dècades. El vuitè lloc definitiu ha donat el dret al club bagenc de tornar a les competicions europees dues dècades després. La mateixa generació que no havia vist el seu equip jugar un play-off tampoc l'ha vist enfrontar-se a equips francesos o italians. No hi ha encara una decisió presa en ferm per part del club manresà i aquesta encara es podria dilatar unes setmanes. Però durant tota la temporada, el club s'ha mostrat molt engrescat davant aquesta possibilitat. Les possibilitats són "altament probables".
De confirmar-se, el BAXI Manresa jugaria la Champions League que organitza la FIBA. Es tracta d'una competició amb només tres anys d'història i que podria emmotllar-se millor a les possibilitats econòmiques dels bagencs ja que els equips tenen menys nivell que l'Eurocup i la competició té un component econòmic més favorable. El guanyador de la Champions League s'endú un botó d'un milió d'euros.
En cas de mantenir-se el format, el BAXI Manresa jugaria directament una fase de grups de vuit equips tots contra tots. Els quatre primers de cada un dels quatre grups passarien a les eliminatòries de setzens de finals i s'anirien eliminant fins arribar a una Final Four. El cinquè i sisè serien transferits a la FIBA Eurocup mentre que el setè i vuitè dirien adeu a Europa.
La darrera vegada que els manresans van jugar a Europa va ser en l'Eurolliga de la temporada 2018/19. Van quedar eliminats a la segona ronda.
Escull Manresa com la teva font preferida de Google
De confirmar-se, el BAXI Manresa jugaria la Champions League que organitza la FIBA. Es tracta d'una competició amb només tres anys d'història i que podria emmotllar-se millor a les possibilitats econòmiques dels bagencs ja que els equips tenen menys nivell que l'Eurocup i la competició té un component econòmic més favorable. El guanyador de la Champions League s'endú un botó d'un milió d'euros.
En cas de mantenir-se el format, el BAXI Manresa jugaria directament una fase de grups de vuit equips tots contra tots. Els quatre primers de cada un dels quatre grups passarien a les eliminatòries de setzens de finals i s'anirien eliminant fins arribar a una Final Four. El cinquè i sisè serien transferits a la FIBA Eurocup mentre que el setè i vuitè dirien adeu a Europa.
La darrera vegada que els manresans van jugar a Europa va ser en l'Eurolliga de la temporada 2018/19. Van quedar eliminats a la segona ronda.
Et pot interessar
-
Societat La revetlla infantil obligarà a tallar el trànsit a la plaça Major de Manresa
-
Societat
La revetlla de Sant Joan provocarà afectacions de trànsit a la plaça Hospital de Manresa
-
Societat
La Universitat Catalana d'Estiu a Manresa obre una edició centrada en els grans reptes del país
-
Societat
Nou ajornament «in extremis» del desnonament d'un matrimoni i dos menors a Manresa
-
Societat
El nou edifici de la casa Barnahus a Manresa obrirà al novembre
-
Societat
Les Jornades Althaia baten rècord de participació amb més de 600 professionals
