Un diumenge d'abril agafen el bus urbà 779 usuaris, de mitjana. Aquest diumenge ho van fer 4.383. És a dir, 3.604 persones més, xifra que representa un increment del 462,5%. La iniciativa d'oferir el bus gratis per a la ciutadania amb motiu de la diada de Sant Jordi va tornar a ser un èxit. El públic va omplir els busos, especialment a les hores punta, si bé no es van registrar incidències ni va ser necessari activar cap vehicle addicional, com s'havia previst si hi havia una demanda que desbordés les previsions.
Les línies que van ser més utilitzades van ser la 1 (Balconada), amb un total, de 1.558 viatgers al llarg del dia, i la 2 (La Parada), amb 1.555. Aquestes dues línies no funcionen habitualment els festius, i ahir sí que van oferir servei, extraordinàriament, amb freqüències de pas de cada 20 minuts. Les altres línies, habituals dels festius, també van funcionar, amb 327 viatgers a la línia 6, 342 usuaris a la línia 7 i 601 a la línia 8 (Perimetral). El servei de bus gratis va estar a disposició de la ciutadania ininterrompudament entre les 8 del matí i les 10 del vespre.
L'Ajuntament de Manresa valora molt positivament l'experiència, que com l'any passat ha estat molt ben rebuda pels usuaris. D'altra banda, els vianants van poder gaudir de total seguretat en el seu itinerari del Passeig: el dispositiu incloïa el tancament al trànsit dels passos de vianants de les andanes del Passeig Pere III amb plaça Espanya, de manera que es van unir el segon i tercer tram del passeig per al pas exclusiu de vianants.
El bus gratis per Sant Jordi multiplica per 5 la xifra d'usuaris d'un diumenge habitual
Societat
Un total de 3.604 viatgers van aprofitar la iniciativa de l'Ajuntament de Manresa
ARA A PORTADA
-
Economia El Bages, líder en creixement industrial en els darrers cinc anys, segella un pacte històric Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans El Clam premia el Grup de Cooperació d'Althaia pel seu suport a un hospital del Senegal Pere Fontanals
-
Successos «Jo només vull treballar tranquil», diu el taxista manresà difamat per la ultradreta Pere Fontanals
-
Societat «No és una lluita contra els docents»: 400 alumnes es manifesten a Manresa per la suspensió de sortides Pere Fontanals
-
Successos La Guàrdia Urbana deté un menor per llançar pedres a una patrulla després de la manifestació d'estudiants Pere Fontanals
Publicat el
24 d’abril de 2017 a
les 18:34
Actualitzat el
24 d’abril de 2017 a les
18:36
Et pot interessar
-
Societat
Slow Food cuinarà aliments recuperats en un sopar solidari a la sala gòtica de Santa Clara
-
Societat
Les rectories en desús del Lluçanès i el Moianès podrien allotjar uns 140 habitatges socials
-
Societat
Manresa buixardarà el carrer Vallfonollosa per reduir el risc de relliscades dels vianants
-
Societat Famílies de Manresa amb infants s'han vist obligades a marxar de la ciutat durant la Fira Mediterrània
-
Societat
Paquet de benvinguda a Manresa per als nous alumnes de grau de la UManresa i la UPC
-
Societat
Manresa senyalitzarà una nova rotonda al polígon de Bufalvent a partir de dimecres
