Aconseguir que les persones sedentàries s'iniciïn en l'activitat física és l'objectiu principal del cicle de caminades que organitza el CAP de Sant Joan de Vilatorrada, en col·laboració amb l'Ajuntament del municipi. Des de fa unes setmanes i fins a final de juny, cada dijous al matí, professionals del CAP acompanyen el grup de persones que s'apuntin a fer l'itinerari per rutes municipals senyalitzades, de 2,4 a 4,3 quilòmetres.
Es tracta de recorreguts de no gaire més d'una hora, de baixa dificultat, per fer-los accessibles a persones que no tenen l'hàbit de caminar. La voluntat és iniciar-los en la pràctica d'una activitat física, mentre descobreixen l'entorn del poble, i promoure la coneixença i relacions socials entre els participants per aconseguir que sortir a caminar es converteixi en un hàbit, més enllà de les sortides proposades des del CAP.
Els professionals de la salut que han impulsat aquesta iniciativa, d'una banda, han detectat que moltes persones són sedentàries, sovint per manca de coneguts amb qui sortir a fer exercici i, de l'altra, com n'és d'important l'activitat física com a factor clau de salut i de prevenció.
L'exercici físic redueix la possibilitat de patir un infart de miocardi, tenir diabetis, hipertensió, colesterol i sobrepès; a més, ajuda a dormir millor; és eficaç per al control de dolors musculars, ossis i articulars, ajuda a controlar l'osteoporosi i l'aparició de varius i aporta beneficis per al benestar emocional.
Cada dijous, dos professionals del CAP acompanyen els participants i els donen consells i recomanacions sobre la pràctica de l'activitat física segons l'estat i necessitats de cada un. En la fase inicial, es recomana caminar uns 20 minuts al dia, tres dies a la setmana; en una segona fase, caminar de 40 a 55 minuts al dia, quatre o cinc dies a la setmana; i un cop agafat l'hàbit, cal caminar una hora, cinc o set dies a la setmana.
Una caminada especial per al Dia mundial de l'Activitat Física
Divendres 6 d'abril, el CAP de Sant Joan de Vilatorrada ha organitzat una sortida especial, amb motiu de la celebració del Dia Mundial de l'Activitat Física.
És un ruta d'uns 8 quilòmetres pel terme municipal de Sant Joan, oberta també a tota la ciutadania. El recorregut s'iniciarà a dos quarts de deu del matí davant del CAP i transcorrerà pels horts del Poal, Torrent fondo i Santuari de Joncadella. La tornada es farà pel camí de les Torres.
El CAP de Sant Joan promou la iniciació a l'activitat física amb un cicle de caminades
Societat
Les sortides es faran cada dijous al matí i seran obertes a tota la ciutadania
ARA A PORTADA
-
Societat El Govern compra el Bloc 8, símbol de la lluita pel dret a l'habitatge a Manresa Pau Espí Solé
-
Política Junts acusa el Govern i Aloy de «capitular davant la pressió» amb la compra del Bloc 8 Pere Fontanals
-
Societat La PAHC Bages reivindica que la compra del Bloc 8 és fruit de la mobilització veïnal Pere Fontanals
-
-
Publicat el
29 de març de 2018 a
les 08:51
Et pot interessar
-
Societat
Sant Fruitós renova la pista del pavelló municipal amb el polit del parquet i noves línies de joc
-
Societat
Althaia alerta de l'augment de les addiccions digitals després de vint anys d'atenció especialitzada
-
Societat
Centenars de persones reten homenatge a Pau Simon Garcia al Monument a la Mineria de Súria
-
Societat
El bus del Centre Històric de Manresa es consolida ràpid amb més de 80 viatgers diaris
-
Societat
Els projectes juvenils del CAE refermen el seu paper d'acompanyament a infants i adolescents
-
Societat
Tallaran tres setmanes el carrer Dibuixant Joan Vilanova per renovar el clavegueram
