L'Equip d'Atenció Primària (EAP) Sant Joan de Vilatorrada ha donat una nova vida a tres antics negatoscopis en desús. Aquests aparells s'utilitzaven al CAP per a l'observació de radiografies, però amb la digitalització de les imatges han quedat obsolets. És per això que la direcció del centre, gestionat per l'Institut Català de la Salut (ICS) Catalunya Central, ha decidit donar-los a les llars d'infants de la zona per tal que els puguin reaprofitar com a taules de llum. Els tres aparells s'han repartit entre les escoles bressol de Sant Joan (El Xiulet i Els Barrufets) i la de Fonollosa (Rexics).
[intext1]
La idea del projecte va sorgir el febrer de l'any passat, quan es va detectar que hi havia tres antics negatoscopis en desús al CAP i es va idear una activitat per donar-los una segona vida. Aprofitant la incorporació a l'EAP de nous perfils professionals per al treball comunitari -la referent de benestar emocional comunitari, Carme Espelt, i la dietista-nutricionista, Núria-Vinyet Mestres- va néixer un projecte per utilitzar aquests aparells com a taules de llum per a infants de 0 a 3 anys. La proposta es va traslladar als centres educatius i va ser molt ben rebuda, tant per part de l'equip de mestres com dels infants.
"Els més petits són el futur i hem d'ajudar-los a entendre la importància de cuidar el planeta, així com de fomentar accions que estan a les seves mans per a la sostenibilitat mediambiental", explica Espelt. Els infants ja han realitzat un parell d'activitats amb els negatoscopis dirigides per les professionals sanitàries: una en relació amb l'alimentació (que els permet explorar la llum i els colors a través de fruita tallada) i una altra, vinculada a les emocions (explicació d'un conte i dibuix de les emocions sobre el negatoscopi). Precisament una d'aquestes activitats és la protagonista del nou vídeo de la campanya #ICSverds, estrenat aquest divendres.
[intext2]
[h2]Compromís amb la protecció de la salut i el medi ambient[/h2]
L'Institut Català de la Salut és una empresa pública de salut i, com a tal, vol ser capdavanter en la protecció de la salut, el medi ambient i la sostenibilitat ambiental. Totes les activitats tenen un impacte ambiental associat i l'atenció sanitària no és una excepció. Per això, l'ICS es compromet en la seva política ambiental a integrar la prevenció ambiental en l'activitat, a reduir la producció de residus i millorar la separació de les deixalles, i a aplicar mesures d'eficiència energètica, de foment de la participació de les parts interessades, i d'implantació de sistemes de gestió ambiental, entre d'altres.
El CAP Sant Joan dona antics aparells per llegir les radiografies a les llars d'infants de la zona
Els negatoscopis s'han repartit entre les dues escoles bressol de Sant Joan i la de Fonollosa
ARA A PORTADA
-
Illa anuncia el desdoblament de la C-55 entre Manresa i Sant Vicenç: «la decisió ja està presa» Pere Fontanals
-
-
-
La pluja intensa provoca afectacions a municipis del Bages però sense danys personals Pere Fontanals
-
L'atletisme manresà brilla en la victòria de Catalunya al Campionat d'Espanya de Federacions Pere Fontanals
Publicat el 27 de gener de 2023 a les 20:37
Actualitzat el 27 de gener de 2023 a les 20:48
Et pot interessar
-
Societat Els professors del Guillem Catà de Manresa carreguen contra el nou currículum de l'FP
-
Societat Obres al clavegueram al carrer Doctor Esteve comportaran afectacions al trànsit
-
Societat Treballs a l'enllumenat públic al carrer Rosa Sensat
-
Societat Manresa obre la convocatòria per al Premi del Consell de les Persones Grans 2025
-
Societat Treballs per a la millora de la seguretat viària a la C-55, en un tram pròxim als Comtals
-
Societat Tall de trànsit en un tram de la Via Sant Ignasi, dissabte al matí