El Consell Comarcal del Bages ha iniciat les obres del nou dipòsit de 2.000 m3 d'aigua per a l'estació de tractament d'aigua potable del sistema Bages Llobregat que s'ubica a Sallent. La nova infraestructura permetrà millorar la fiabilitat del sistema Bages Llobregat i el dotarà d'una major garantia de subministrament ja que n'ampliarà la capacitat de reserva. El nou dipòsit s'ubicarà a l'estació de tractament d'aigua potable de Sallent que potabilitza aquest recurs natural que procedeix de la Sèquia de Manresa i el condueix als municipis de Sallent, Artés, Avinyó i Calders.
El conseller de l'Àrea de Medi Ambient del Consell Comarcal del Bages, Joan Zapata, ha explicar que "el nou dipòsit permetrà oferir el volum més gran subministrable a tot el sistema permetent la distribució de l'aigua allà on es necessita, ja que la reserva s'ubica a l'inici del sistema". El conseller afegeix que "es disposarà de més marge de seguretat per reaccionar davant possibles incidències i es dependrà menys dels bombaments d'aigua". El nou dipòsit també permetrà una gestió més eficient dels sistemes de bombament.
[h3]Termini d'execució i pressupost[/h3]
Els treballs, que tenen un termini d'execució de cinc mesos, tenen un pressupost de 455.000 euros + IVA. Compten amb una subvenció de l'Agència Catalana de l'Aigua i també s'ha sol·licitat finançament a la Diputació de Barcelona a través del Programa general d'inversions 2020-2023.
El Consell Comarcal del Bages, per delegació dels ajuntaments, és l'ens responsable del sistema d'abastament d'aigua en alta Bages Llobregat que està en funcionament des de mitjan 2015 i dona servei als municipis de Sallent, Artés, Avinyó i Calders.
El Consell Comarcal inicia l'obra d'un nou dipòsit d'aigua per al sistema Bages Llobregat
La nova infraestructura permetrà millorar la fiabilitat del sistema que capta l'aigua de la Sèquia, la potabilitza a Sallent i la transporta fins als nuclis de Sallent, Artés, Avinyó i Calders
ARA A PORTADA
Publicat el 08 d’agost de 2022 a les 18:19
Actualitzat el 08 d’agost de 2022 a les 18:26
Et pot interessar
-
Societat
Uns 800 alumnes cursen estudis al Centre de Formació d'Adults Carme Karr a la presó de Lledoners
-
Societat
L'Energètica visita la instal·lació de plaques solars de l'Institut d'Auro de Santpedor
-
Societat
Una norantena de professionals participen a la primera jornada d'actualització en Otorrinolaringologia d'Althaia
-
Societat
El Consell d'Infants de Sant Fruitós inicia un nou curs treballant sobre l'educació per la pau
-
Societat
Crida urgent: el Gran Recapte necessita multiplicar per nou el voluntariat al Bages i Moianès
-
Societat
Manresa acull una jornada de referència sobre demències i innovació en l'atenció cognitiva
