El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha impulsat la licitació de 5 actuacions de manteniment i millora a la xarxa viària a les comarques centrals, que sumen una inversió prevista de més de 12,5 milions d'euros. Aquests treballs consistiran principalment en millores del ferm i reordenació d’encreuaments, amb l’objectiu afavorir la seguretat i la fluïdesa del trànsit, així com facilitar una conducció còmoda. Entre les obres que s'impulsen, hi ha els treballs de rehabilitació dels túnels de la C-16 entre Berga i Guardiola de Berguedà o la millora de ferm de la carretera C-55 entre Súria i Cardona.
La rehabilitació del túnel de Guardiola de Berguedà per la C-16 té una inversió de 3,5 milions d'euros i s'executarà al llarg de 4 mesos. L'actuació comprèn obres per a la rehabilitació completa del túnel existent, de 368 metres de longitud, per tal de garantir el seu manteniment i millorar, així, la seguretat viària en aquest punt. Les obres comprenen un seguit d'actuacions, entre les quals destaca l'estesa d’una nova capa de ferm, la millora de la senyalització horitzontal, el sanejament de la volta del túnel, l'execució d'estructures per a encabir els extintors reglamentaris, així com diferents actuacions per a la millora del drenatge d'aquesta infraestructura i la seva impermeabilització.
D'altra banda, el DPTOP també ha iniciat la licitació del projecte per a la rehabilitació de tres túnels existents a la C-16 entre els municipis de Berga i Guardiola de Berguedà, per tal de garantir el manteniment d'aquestes infraestructures. Els tres túnels, que sumen 1,1 quilòmetres de longitud, se situen a Berga, Cercs i Castell de Guardiola. El primer abasta una longitud de de 425 metres, el segon, 483 metres, i el tercer, 246 metres de longitud.
Els treballs que es duran a terme per a rehabilitar aquests túnels són el reforçament del paviment en els diferents trams, el repintat de les marques vials i la millora de la senyalització, l'execució d'estructures per a col·locar els extintors als túnels de Berga i Cercs, la millora del drenatge integral de cada túnel i el sanejament de la volta. L'actuació suma una inversió de 3,7 milions i es preveu un termini d'execució de 5 mesos.
També es millorarà el ferm en el tram de 12 quilòmetres a la C-55, entre els municipis de Súria i Cardona. Aquestes obres comprenen el reforçament del ferm d'aquest tram de la carretera, per tal que el paviment mantingui un bon estat de conservació. El projecte inclou també obres complementàries per a la millora del drenatge, la senyalització i la seguretat a la via. En aquest sentit, s'inclou la substitució dels sistemes de contenció de vehicles existents en diferents trams, especialment en aquells on es troben més deteriorats o són massa baixos.
Així, es col·locaran noves barreres de seguretat en aquests trams d'acord amb la normativa actual. A més, es repararan i substituiran totes les juntes de dilatació malmeses, i es milloraran les solucions de drenatge longitudinal existent, per tal de garantir una correcte canalització de l'aigua en aquesta via. Finalment, el projecte es completarà amb la renovació de la senyalització horitzontal, vertical i la seva adaptació a la normativa vigent. El projecte compta amb un pressupost de 2,4 milions i s'executarà en 6 mesos, aproximadament.
També està previst que es millori el paviment d'un tram de 16,5 quilòmetres, a la carretera C-1412a, entre Castellfollit de Riubregots i els Prats del Rei, així com l'execució d'altres obres complementàries de millora de la seguretat vial, la senyalització i el drenatge. El tram objecte d'aquesta actuació, que forma part de l'eix viari Ponts-Jorba, presenta algunes particularitats, segons cada subtram. Així, en els primers 10 quilòmetres el paviment es troba en bones condicions, fruit d'altres actuacions de manteniment dutes a terme anys enrere.
D'aquesta manera, les accions a dur a terme es concentraran en l'estesa d'una capa de paviment més superficial i la millora del drenatge longitudinal, que permetran deixar aquest tram en un estat de conservació adient a les necessitats del trànsit. El següent tram, de 6,5 quilòmetres, es troba més desgastat, de manera que es proposa la renovació integral del paviment i l'estesa d'una nova capa de ferm. El projecte es completarà amb la millora de del drenatge longitudinal existent, la renovació de la senyalització horitzontal i vertical, i la renovació d’alguns sistemes de contenció de vehicles per noves barreres de seguretat d'acord amb la normativa vigent. L'actuació compta amb una inversió de prop de 2 milions d'euros i un termini d'execució de 5 mesos.
D'altra bada, el DPTOP ha iniciat la licitació de les obres per a la restitució de sistemes de contenció de vehicles en diferents punts de les carreteres adscrites als àmbits de conservació dels parcs de Berga, Igualada i Vic, que sumen 14.500 metres de longitud. Així, se substituiran aquells elements deteriorats o no adequats a la normativa, per noves barreres de seguretat, sobretot en els trams amb pendent, en terraplens i revolts on no hi hagi cap tipus d’element d’aquest tipus, amb l'objectiu de garantir la seguretat dels vehicles.
Per procedir a l'actuació s'ha analitzat la implantació i/o modificació o substitució de sistemes de contenció, per tal circumstància, s'ha prioritzat: la substitució de cues de peix enfrontades al trànsit per abatiments de barrera; també s'ha considerat prioritari la protecció de terraplens on no hi hagi barrera en revolts. I, per a finalitzar, es procedirà a la retirada i substitució de trams de barrera excessivament baixa i rovellada. L'actuació comporta una inversió de 0,9 MEUR i es preveu executar en 4 mesos.
La rehabilitació del túnel de Guardiola de Berguedà per la C-16 té una inversió de 3,5 milions d'euros i s'executarà al llarg de 4 mesos. L'actuació comprèn obres per a la rehabilitació completa del túnel existent, de 368 metres de longitud, per tal de garantir el seu manteniment i millorar, així, la seguretat viària en aquest punt. Les obres comprenen un seguit d'actuacions, entre les quals destaca l'estesa d’una nova capa de ferm, la millora de la senyalització horitzontal, el sanejament de la volta del túnel, l'execució d'estructures per a encabir els extintors reglamentaris, així com diferents actuacions per a la millora del drenatge d'aquesta infraestructura i la seva impermeabilització.
D'altra banda, el DPTOP també ha iniciat la licitació del projecte per a la rehabilitació de tres túnels existents a la C-16 entre els municipis de Berga i Guardiola de Berguedà, per tal de garantir el manteniment d'aquestes infraestructures. Els tres túnels, que sumen 1,1 quilòmetres de longitud, se situen a Berga, Cercs i Castell de Guardiola. El primer abasta una longitud de de 425 metres, el segon, 483 metres, i el tercer, 246 metres de longitud.
Els treballs que es duran a terme per a rehabilitar aquests túnels són el reforçament del paviment en els diferents trams, el repintat de les marques vials i la millora de la senyalització, l'execució d'estructures per a col·locar els extintors als túnels de Berga i Cercs, la millora del drenatge integral de cada túnel i el sanejament de la volta. L'actuació suma una inversió de 3,7 milions i es preveu un termini d'execució de 5 mesos.
També es millorarà el ferm en el tram de 12 quilòmetres a la C-55, entre els municipis de Súria i Cardona. Aquestes obres comprenen el reforçament del ferm d'aquest tram de la carretera, per tal que el paviment mantingui un bon estat de conservació. El projecte inclou també obres complementàries per a la millora del drenatge, la senyalització i la seguretat a la via. En aquest sentit, s'inclou la substitució dels sistemes de contenció de vehicles existents en diferents trams, especialment en aquells on es troben més deteriorats o són massa baixos.
Així, es col·locaran noves barreres de seguretat en aquests trams d'acord amb la normativa actual. A més, es repararan i substituiran totes les juntes de dilatació malmeses, i es milloraran les solucions de drenatge longitudinal existent, per tal de garantir una correcte canalització de l'aigua en aquesta via. Finalment, el projecte es completarà amb la renovació de la senyalització horitzontal, vertical i la seva adaptació a la normativa vigent. El projecte compta amb un pressupost de 2,4 milions i s'executarà en 6 mesos, aproximadament.
També està previst que es millori el paviment d'un tram de 16,5 quilòmetres, a la carretera C-1412a, entre Castellfollit de Riubregots i els Prats del Rei, així com l'execució d'altres obres complementàries de millora de la seguretat vial, la senyalització i el drenatge. El tram objecte d'aquesta actuació, que forma part de l'eix viari Ponts-Jorba, presenta algunes particularitats, segons cada subtram. Així, en els primers 10 quilòmetres el paviment es troba en bones condicions, fruit d'altres actuacions de manteniment dutes a terme anys enrere.
D'aquesta manera, les accions a dur a terme es concentraran en l'estesa d'una capa de paviment més superficial i la millora del drenatge longitudinal, que permetran deixar aquest tram en un estat de conservació adient a les necessitats del trànsit. El següent tram, de 6,5 quilòmetres, es troba més desgastat, de manera que es proposa la renovació integral del paviment i l'estesa d'una nova capa de ferm. El projecte es completarà amb la millora de del drenatge longitudinal existent, la renovació de la senyalització horitzontal i vertical, i la renovació d’alguns sistemes de contenció de vehicles per noves barreres de seguretat d'acord amb la normativa vigent. L'actuació compta amb una inversió de prop de 2 milions d'euros i un termini d'execució de 5 mesos.
D'altra bada, el DPTOP ha iniciat la licitació de les obres per a la restitució de sistemes de contenció de vehicles en diferents punts de les carreteres adscrites als àmbits de conservació dels parcs de Berga, Igualada i Vic, que sumen 14.500 metres de longitud. Així, se substituiran aquells elements deteriorats o no adequats a la normativa, per noves barreres de seguretat, sobretot en els trams amb pendent, en terraplens i revolts on no hi hagi cap tipus d’element d’aquest tipus, amb l'objectiu de garantir la seguretat dels vehicles.
Per procedir a l'actuació s'ha analitzat la implantació i/o modificació o substitució de sistemes de contenció, per tal circumstància, s'ha prioritzat: la substitució de cues de peix enfrontades al trànsit per abatiments de barrera; també s'ha considerat prioritari la protecció de terraplens on no hi hagi barrera en revolts. I, per a finalitzar, es procedirà a la retirada i substitució de trams de barrera excessivament baixa i rovellada. L'actuació comporta una inversió de 0,9 MEUR i es preveu executar en 4 mesos.