El preu del lloguer s'ha disparat l'últim any. En alguns municipis i barris de Barcelona s'ha encarit més de 150 euros, superant els 1.000 euros de mitjana a la capital catalana i a altres localitats. La situació és encara més preocupant, però, si s'observa l'evolució dels darrers cinc o deu anys, quan el cost de l'habitatge ha pujat en 300 o 400 euros, en algunes ocasions. Una llosa enorme sobretot perquè el lloguer és majoritari entre la gent jove, amb pitjors salaris i, a més, mentre el Tribunal Constitucional ha anat tombant diverses lleis catalanes encarades a protegir aquest dret bàsic.
[h3]Quant costa el lloguer a cada municipi ara i quant costava fa un any, en fa cinc i en fa deu?[/h3]
Només hi ha dades dels municipis amb més de cinc contractes firmats i tota la informació apareix en clicar-los o passant-hi el cursor per damunt
[intext1]
Es tracta de dades oficials de les fiances recollides per l'Institut Català del Sòl (Incasòl) i difoses per l'Agència de l'Habitatge de Catalunya, segons les quals l'increment en els preus es nota sobretot en el darrer trimestre. A deu de cada onze municipis, els contractes firmats entre juliol i setembre d'aquest anys eren per un preu superior al dels lloguers pactats en el mateix període de l'any passat. En canvi, si es tenen en compte la mitjana de tots tres trimestres de l'any, el cost ha caigut a tres de cada deu municipis. Això, però, quasi no ocorre enlloc a la regió metropolitana de Barcelona. Fins i tot hi ha set casos on ara el lloguer mitjà és més barat que fa deu anys, la majoria pobles petits on això és poc rellevant, però entre ells també s'hi troben Ripoll (-56 euros) i Sant Andreu de la Barca (-7 euros).
[h3]Com ha variat el lloguer mitjà fins a setembre en relació a l'any passat, a fa cinc anys i a fa deu?[/h3]
En verd allà on ha caigut el preu i en vermell, on ha pujat, però només hi ha dades dels municipis amb més de cinc contractes firmats i tota la informació apareix en clicar-los o passant-hi el cursor per damunt
[intext2]
A tres municipis, el lloguer mitjà subscrit aquest tercer trimestre de 2022 supera els 1.500 euros, però es tracte de pobles petits, Sant Vicenç de Montalt, Cabrils (tots dos al Maresme) i el Papiol (Baix Llobregat). Però si es posa la lupa a municipis de més de 10.000 habitants per evitar biaixos, també emergeixen preus desorbitats, com són els 1.326 euros a Sant Just Desvern, els 1.285 a Sant Cugat del Vallès, els 1.179 a Sitges o els 1.145 a Premià de Dalt. Tres de les localitats d'aquesta magnitud, a més, fins i tot han vist com el cost pujava més de 200 euros en el darrer any: Montgat (+249), Sitges (+222) i Sant Pere de Ribes (+205).
[h3]Quins són els municipis amb el lloguer més car durant el tercer trimestre i allà on més s'ha encarit en un any?[/h3]
Només es mostren dades de municipis de més de 10.000 habitants
[intext3]
Una de les dades que més crida l'atenció és l'increment notable a Barcelona, superant clarament els 1.000 euros de mitjana per contracte. Ara bé, la realitat interna és molt plural, ja que, mentre a Sarrià-Sant Gervasi s'acosta als 1.500 euros (amb un augment interanual de 216), a Nou Barris és de 750.
I encara varia més a nivell de barris, amb les Tres Torres fregant els 2.000 euros, després d'un increment interanual de 424. Fins a 12 barris afronten lloguers mitjans per damunt dels 1.200 euros i, en 16, el preu ha pujat el darrer any més de 150 euros. Molts d'aquests on s'ha encarit tant ja eren zones de renda mitjana alta on el lloguer era elevat, però no és el cas de la Guineueta (+163) i el Raval (+158), barris populars en què el preu està pujant com mai abans.
[h3]Quin és el preu del lloguer a cada districte de Barcelona i quant ha pujat l'últim any? I a quins barris és més alt i on s'ha incrementat més?[/h3]
[intext4]
El lloguer a alguns municipis s'ha encarit més de 150 euros en un sol any
Societat
Algunes àrees populars de Barcelona, com la Guineueta i el Raval, veuen com el preu puja com mai ho havia fet abans
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans La companyia Els Carlins reinventa el drama d'«Agost» amb una comèdia de teatre dins del teatre Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Oceano Valiente guanya amb «Pla B» el Premi Jove de Microteatre d'Els Carlins Pere Fontanals
-
-
Societat Manresa instal·la un enllumenat ornamental per il·luminar de nit la façana de la Buresa Pere Fontanals
-
Economia El Bages lidera el creixement econòmic de la Catalunya Central i supera la mitjana catalana Pere Fontanals
Publicat el
21 de desembre de 2022 a
les 20:34
Et pot interessar
-
Societat
La Marató de Donants de Sang de Súria aconsegueix donacions per ajudar fins a 255 persones
-
Societat
El Servei Territorial de Cirurgia d'Althaia i de l'Hospital de Berga consolida el treball en xarxa
-
Societat
La Festa del Dia de les Persones Grans de Manresa es trasllada a l'Anònima per la previsió de pluja
-
Societat
Súria neteja les lleres del Cardener i de la riera d'Hortons a Cal Trist
-
Societat
Manresa se suma al Dia Mundial de la Salut Mental amb un ampli programa
-
Societat
L'avantsala de la Festa de la Verema del Bages arriba aquest dijous amb la Nocturna Vinum
