L'endemà de la Solemnitat de la Pentecosta, dilluns 1 de juny, durant la missa conventual del Monestir, que presidirà el P. Abat Josep M. Soler, el P. Ramon Ribera-Mariné celebrarà 50 anys de la seva professió com a monjo i renovarà els vots monàstics davant la comunitat benedictina de Montserrat. L'eucaristia es podrà seguir en directe a partir de les 11h a través de Montserrat RTV.
El P. Ramon Ribera-Mariné va néixer a Barcelona el 9 de gener de 1949. Va entrar al Monestir el 7 de novembre de 1968 i va fer la professió simple el dilluns següent a la Pentecosta de 1970, que aquell any va ser el 18 de maig. El 24 de juny de 1973 va fer la professió solemne i el 13 de febrer de 1982 va ser ordenat sacerdot.
És doctor en Sagrada Escriptura pel Ponfitici Institut Bíblic de Roma i durant aquests primers 50 anys ha tingut diverses responsabilitats dins la comunitat, com ara prior, director la Casa d'Espiritualitat del Miracle, superior de la comunitat de Montserrat al Monestir de Sant Miquel de Cuixà (Conflent, Catalunya Nord), formador dels monjos joves o professor de Bíblia. Va estudiar a Roma i a Jerusalem. És un gran amant de la natura i bon caminador. Quan va celebrar 25 anys com a monjo va anar caminant de Montserrat a Sant Jaume de Galícia, un trajecte que va fer en un mes i que va tenir com a fruit un llibre on va plasmar la seva experiència.
En aquests 50 anys, el P. Ramon afirma que ha estat "testimoni del creixement de forces persones", la qual cosa l'ha "omplert de felicitat". Per raons familiars –Mn. Jaume Oliveras, creador de la travessa Matagalls-Montserrat i pioner del pirineïsme, va ser oncle seu-, la natura i la muntanya ha estat la seva "escola d'humanitat, una invitació a intentar passar el meus petits límits; és un camp d'entrenament de la vida i un llibre obert, que cal saber llegir", assegura. A banda de l'estudi de la Bíblia, l'altra gran passió del P. Ramon són els salms, que li són "importants com a pregària". "Com tota bona poesia són un pou sense fons d'on es pot treure aigua renovada; he tingut la sort d'arribar dels primers a la comprensió del Salteri com un llibre articulat, i és un goig de veure com es multipliquen els sentits dels salms. Pregar amb paraules d'un altres, donar vida a un altre, és tan gran...", conclou.
El P. Ramon Ribera-Mariné celebra el jubileu monàstic a Montserrat
Durant aquests primers 50 anys ha estat prior del Monestir, superior a Cuixà, formador de monjos, director de la Casa d'Espiritualitat del Miracle, a més de professor de Bíblia
- El P. Ramon Ribera-Mariné -
- AbM
ARA A PORTADA
-
Ramon Bacardit denuncia per delicte d'odi els cartells apareguts durant la Fira de l'Aixada Pere Fontanals
-
Apareix el jove desaparegut al Santuari del Far: ha estat voltant sol més d'una setmana Marc Orts i Cussó
-
-
-
L'Ajuntament de Manresa allarga fins divendres l'estada de la família Ungureanu a l'Alberg Pere Fontanals
Publicat el
28 de maig de 2020 a
les 18:59
Actualitzat el
28 de maig de 2020 a les
19:18
Et pot interessar
-
Societat
La Residència de Navarcles modernitza els seus espais amb una inversió de 500.000 euros
-
Societat L'Ajuntament de Manresa s'il·luminarà de vermell per commemorar el Dia Mundial de l'Audició
-
Societat
Treballs de millora del paviment al carrer Canyelles, dimarts
-
Societat
El parc de Sant Llorenç del Munt i l'Obac incorpora tecnologia per compatibilitzar escalada i biodiversitat
-
Societat
Castellbell i el Vilar inicia obres de millora a la travessera del Borràs
-
Societat
Desnonen cinc famílies amb cinc menors al carrer d'en Botí de Manresa
