El pressupost de Manresa destinat a ajuts socials «no tindrà topall»

L'Ajuntament vol incrementar la borsa d'habitatges de lloguer social i crear una masoveria urbana

Publicat el 10 de juliol de 2014 a les 17:33
Toni Llobet i Mercè Rosich durant la roda de premsa. Foto: Estefania Escolà


La situació a Manresa arrel de la crisi és "dramàtica" i l'equip de govern se sent responsable d'aquest panorama. Per aquest motiu, el portaveu del govern municipal, Toni Llobet, ha assegurat que les partides pressupostàries destinades als ajuts socials "no tindran topall" i ha detallat tot un conjunt de mesures que s'engegaran per tal de "pal·liar" els problemes dels manresans amb l'habitatge. En aquest sentit, l'Ajuntament ha fet una crida als propietaris de pisos buits per incrementar la borsa d'habitatges de lloguer social i també ha anunciat la voluntat de crear una masoveria urbana. A més, el govern vol muntar una taula del dret a l'habitatge amb els col·lectius que treballen amb aquest objectiu
 
L'Ajuntament de Manresa s'ha proposat incrementar el seu esforç per garantir el dret a l'habitatge dels seus ciutadans, i ha anunciat tot un conjunt de mesures que se sumen a les que ja fa temps que duu a terme. De fet, la regidora de Serveis Socials, Mercè Rosich, ha recordat que la capital del Bages va ser la segona ciutat de Catalunya en crear una oficina d'intermediació hipotecària, i ha subratllat la capacitat de reacció de l'Ajuntament. Tanmateix, la regidora ha reconegut que "estem desbordats davant d'una situació que va arribar molt de cop". 
 
Entre les mesures que l'Ajuntament vol engegar, hi ha la creació d'una nova borsa d'habitatges de lloguer social que inclogui els pisos de particulars, i una masoveria urbana que consistiria en una borsa d'habitatges que no són habitables perquè tenen mancances i que l'inquilí es faria responsable de solucionar aquestes petites intervencions a compte del preu de lloguer. 
 
Una altra de les iniciatives que es vol posar en marxa des del consistori és la creació d'una taula del dret a l'habitatge amb tots els col·lectius de la ciutat que treballen amb aquesta finalitat. Aquestes mesures se sumen a les que ja es duen a terme des de l'Ajuntament com les ajudes econòmiques de caràcter social. 
 
"El mandat més complex i crític de la democràcia"
El portaveu del govern municipal ha assegurat que les partides pressupostàries destinades als ajuts socials "no tindran topall" i ha lamentat la situació que viu la ciutat arrel de la crisi. En aquest sentit, ha recordat que, de finals del 2007 a principis del 2010, l'atur a Manresa es va incrementar en un 140%. Per Llobet, les últimes dades de l'atur, que confirmen un lleuger descens, no són suficients i creu que la situació continua sent "greu" fins que no es tornin a assolir les xifres d'anys enrere. En aquest sentit, el portaveu del govern municipal ha assegurat que "probablement ens trobem amb el mandat més complex i més crític de la democràcia".