Els pisos dels blocs que es destinaven antigament a habitatge per a professors d'ensenyament públic són actualment un recurs preuat per a l'Ajuntament de Manresa a l'hora d'encabir-hi famílies provinents de serveis socials. A la ciutat, en total, hi ha tres edificis d'aquest tipus, dos a l'escola Bages (c/ Sèquia 51 i 53) i un a l'escola Sant Ignasi c/ Mestre Albagés, 4-6), amb un total de 32 pisos.
En el passat ple de juny, l'Ajuntament va aprovar demanar a la Generalitat la desafectació d'un nou pis d'un dels blocs de l'escola Bages, l'antepenúltim que queda en total. En l'actualitat només en dos habitatges d'aquest tipus hi viuen famílies relacionades amb la docència. Tota la resta ja estan gestionats per l'Ajuntament a través de l'empresa municipal Forum: dos que estan en fase de desafectació o rehabilitació i els 28 restants que estan habitats per famílies provinents dels serveis socials.
La normativa recull que els ajuntaments poden demanar a la Generalitat la desafectació dels habitatges per a mestres que tinguin una antiguitat superior a 25 anys i hagin quedat deshabitats. Això, a la pràctica, significa que els pisos destinats a mestres que reuneixin aquests dos requisits passen de ser titularitat d'Ensenyament a ser-ho de l'Ajuntament. Fins ara, l'Ajuntament de Manresa ha seguit aquests passos en un total de 30 pisos d'aquests tres blocs.
Actualment només dos pisos, un en el bloc de l'escola Bages i l'altre en el de l'escola Sant Ignasi, estan habitats per mestres en actiu i la seva família.
Els antics pisos de mestres donen habitatge a 28 famílies amb dificultats
Societat
Als tres blocs d'aquesta tipologia que hi ha a Manresa -a les escoles Bages i Sant Ignasi- ja només hi queden dos pisos ocupats per mestres
ARA A PORTADA
-
Economia L'Agència Espacial tria la companyia del manresà Sanpere per desenvolupar la xarxa de connectivitat segura de la UE ACN | Pere Fontanals
-
Successos Tallen el carrer Vilanova de Manresa mentre es valora el risc d'esfondrament d'un edifici Pere Fontanals
-
-
Política Dreta i extrema dreta situen Sor Lucía Caram al centre de la diana electoral a Manresa Pere Fontanals
-
Política Els alcaldes de Sant Fruitós i Sant Vicenç alliçonen Manresa sobre seguretat Pere Fontanals
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
01 de juliol de 2016 a
les 18:41
Actualitzat el
01 de juliol de 2016 a les
18:44
Et pot interessar
-
Societat
Territori destina 1,6 milions a estabilitzar talussos a les carreteres d'accés a Montserrat
-
Societat
Els casals infantils del CAE i La Xarranca tanquen l'estiu amb 562 participacions al Bages
-
Societat
L'AFABBS programa diversos actes al Bages amb motiu del Dia Mundial de l'Alzheimer
-
Societat
L'Ajuntament de Manresa inicia l'arranjament d'una quinzena de camins rurals
-
Societat
Obres de fibra òptica a la Muralla del Carme i l'entorn de l'Uniplant Garden a partir de dilluns
-
Societat
Sant Fruitós impulsa una nova oferta de formació per a adults
