Els Centres d'Atenció Primària (CAP) que l'Institut Català de la Salut té a la comarca del Bages mantenen obert el programa de recuperació de material ortopèdic i fan una crida a la població a portar-hi tot aquell material que ja no utilitzen. Des dels CAP es recull material com crosses, cadires de rodes, llits articulats o caminadors i es posa a punt per a què puguin fer-lo servir altres persones, ja sigui de forma temporal o bé mentre esperen la prescripció del metge especialista.
La recollida i reutilització d'aquest material suposa un important estalvi econòmic, tant per a les famílies beneficiàries com per al Servei Català de la Salut, que subvenciona en part o totalment molts d'aquests articles. És per això que des de l'ICS es recorda la importància de vetllar per al seu manteniment i conservar-lo en bon estat, de manera que es garanteixi el seu bon funcionament i utilitat. En aquest sentit, la col·laboració de tota la ciutadania és molt important per assegurar que més persones se'n puguin continuar beneficiant.
Generalment la persona de referència que porta aquest programa és el o la treballadora social del centre, persona amb qui cal posar-se en contacte per tal de poder entregar o demanar aquest tipus de material.
Un dels CAPs en què es porta a terme aquesta recollida és el de Sallent. Durant el 2011, es van fer un total de 19 préstecs a la població que van suposar un estalvi aproximat de 5.000 euros per a les famílies beneficiàries i 3.100 euros per al Servei Català de la Salut.
Els CAP promouen la reutilització de material ortopèdic
Societat
Les donacions altruistes de la població permeten a les famílies un estalvi econòmic important
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans La Moscada i el Correfoc infantil donaran el tret de sortida a la Festa Major de Manresa Pere Fontanals
-
-
Cultura i Mitjans Camins amplia el festival amb quatre concerts als cellers de la DO Pla de Bages aquest setembre Pere Fontanals
-
Terra «Pedres com monedes de dos euros»: les tempestes descarreguen amb força a Catalunya Neus Climent
-
Cultura i Mitjans El Camí Vell de Rajadell i el Pla de la Mina acolliran el festival Microscopies Pere Fontanals
Publicat el
09 de març de 2012 a
les 13:45
Et pot interessar
-
Societat La pluja talla l'RL4 de Rodalies entre Calaf i Manresa
-
Societat
Adeu a l'antic club «Las Palomas» de Manresa que està en ruïnes
-
Societat
El carrer Divina Pastora quedarà tallat durant cinc dies per les obres d'asfaltatge
-
Societat
La Diputació reforça el suport a Manresa per combatre la segregació educativa
-
Societat
Sant Fruitós patirà dos dies de talls de trànsit per treballs en línies elèctriques
-
Societat
La font ornamental de colors de Pineda de Bages adapta els horaris per combinar joc i decoració
