Tal i com va avançar dissabte NacióManresa, l'Ajuntament de Manresa ha exigit a un grup de joves que viuen en un bloc ocupat al Centre Històric de la ciutat, que l'abandonin. Tenien de termini fins aquest dilluns per marxar, però, com que no ho han fet, ara el consistori amenaça d'activar el procediment judicial per tal que un jutge dicti l'ordre de desallotjament.
Des del consistori al·leguen que el bloc no reuneix les condicions d'habitabilitat, un fet que els joves desmenteixen. El grup, entre els quals hi ha vuit nois extutelats per la Generalitat, asseguren que no tenen cap alternativa per anar a viure. Aquest dilluns el matí una trentena de persones han volgut donar suport als joves i s'han concentrat a les portes del bloc de pisos.
Manuel Eyegue Ronny va ser el primer que va ocupar el bloc, l'abril de 2019. "La mateixa policia em va veure i no em va dir res", assegura. Ronny, venia d'un centre de menors, tutelat per la Generalitat. "Et donen els papers i et diuen buscat la vida", denuncia, tot justificant que va ser l'única alternativa que ha trobat per a viure.
Després d'en Ronny altres joves van optar per anar a viure al bloc ocupat. Ara hi viuen quinze persones, vuit dels quals extutelades per la Generalitat. "Vam sortir i no teníem res", afegeix en Ahmed El Montassir, tot desmentint els arguments de l'Ajuntament sobre l'habitabilitat de l'immoble per fer-los marxar: "Aquí podem viure, no li passa res".
"No reuneix les condicions"
L'Ajuntament va enviar una carta al bloc, divendres passat, on els informaven que tenien 72 hores per marxar. L'immoble és una constructora, a excepció d'un pis que és d'un particular. La regidora d'Acció i Inclusió social, Mariona Homs, explica que les obres de l'edifici no estaven acabades quan es va ocupar, amb l'ascensor "amb portes falses", sense subministraments i sense finestres. "Tenen llum punxada però si hi hagués algun incendi seria culpa del propietari", apunta.
La carta, afegeix l'edil, va ser enviada després que un informe dels tècnics verifiqués que no complia amb les condicions d'habitabilitat. D'acord amb el procediment, si els joves no ho fan, l'Ajuntament iniciarà el procediment judicial per tal que es pugui executar el desallotjament.
"Volem trobar una alternativa"
Aquest matí una trentena de persones s'han concentrat a les portes del bloc per evitar que als joves se'ls fes fora. En paral·lel, el consistori s'ha reunit amb la presidenta de l'associació Al Noor, Khadija El Bachiri, amb l'objectiu que faci de mediadora amb els joves. A la tarda, ha explicat Homs, vuit dels joves tenen una entrevista a l'Espai Jove per veure quina és la seva situació "i quines solucions podem oferir", ha dit la regidora.
Homs ha volgut deixar clar que divendres ja es va dur el cas a una comissió gestora mixta, amb la Generalitat, per analitzar la situació dels joves "i veure quina alternativa se'ls pot oferir". Homs, però, ha recalcat que "han de voler". La regidora ha subratllat, a més, que des del consistori volen oferir-los alternatives "a mig i llarg termini". També que, "de cap manera", se'ls desallotjarà sense donar-los-hi una alternativa per viure.
Al Noor "dubta" de l'Ajuntament
La presidenta de l'associació de dones Al Noor, Khadija El Bachiri, però, ha volgut denunciar la "injustícia" de la situació i ha posat en dubte les alternatives que pot oferir l'Ajuntament. Prèviament a la reunió, en declaracions als mitjans, ha recordat que al juliol es va viure una situació similar i les alternatives que els hi van donar "van ser insuficients". "Estic farta de reunions, parlar amb ells, que sembli que obren les portes però alhora de la veritat no fan res", ha afegit.
[noticia]93664[/noticia]
[noticia]93633[/noticia]
Els joves es neguen a abandonar l'habitatge ocupat al Barri Antic perquè no tenen cap lloc on anar
L'Ajuntament de Manresa al·lega que no reuneix les condicions i amenaça amb iniciar el procés judicial per desallotjar-los
Ara a portada
-
Societat La Moreneta surt en processó per primer cop aquest segle davant milers de persones a Montserrat Redacció
-
Societat S'estrena un documental sobre la vida dels monjos de Montserrat després de dos anys de rodatge Redacció
-
Economia Una entitat assegura que l'Escorxador del Moianès sacrifica més del doble de porcs diaris permesos Redacció
-
-
Publicat el 19 d’octubre de 2020 a les 10:43
Et pot interessar
-
Societat Alliberen una ànega collverd i els seus pollets que havien entrat en una nau de Sant Fruitós
-
Societat La comunitat de Sant'Egidio de Manresa dedica una pregària a la memòria del papa Francesc
-
Societat Inverteixen 6,2 milions d'euros per ampliar el servei de farmàcia d'Althaia
-
Societat La Verge de Montserrat sortirà en processó per primer cop en aquest mil·lenni