Els serveis tècnics ja tenen enllestit l'informe, que s'inicia amb un repàs de l'evolució del planejament urbanístic en aquell àmbit, que al llarg dels anys s'ha anat modificant per afavorir una estructura viària coherent que permetés connectar de la millor manera possible els barris de la Font dels Capellans i Sagrada Família amb el barri de les Cots, així com els futurs creixements del sector est de la ciutat. El text fa un repàs de les adaptacions fetes pel planejament de 1997, la modificació del 2007 i també el POUM que va ser aprovat l'any 2017 i que actualment és vigent.
En l'informe s'estudien a fons tres propostes a l'entorn de la possibilitat d'alterar el traçat actual del carrer Granollers, en el tram de connexió amb l'avinguda dels Països Catalans i vers el carrer Rosa Sensat. L'objectiu és valorar i avaluar la possibilitat de modificar el traçat previst per evitar l'alteració dels límits de la residència.
L'informe considera que la continuïtat del carrer Granollers amb el traçat que preveu el POUM (aprovat el 2017 amb el vot favorable de 22 dels 25 regidors de l'Ajuntament i 3 abstencions) respon adequadament a l'objectiu de donar coherència a l'estructura viària, així com al sistema d'equipaments i de zones verdes. Tal com es recorda a l'informe, el POUM té com a objectiu establir una estructura que permeti un relligat efectiu entre els barris de la Font i les Cots, i fer possible la correcta estructuració, millora i desenvolupament de les zones verdes i equipaments entre els dos barris. Aquest esquema permetrà l'ampliació de l'espai per a l'institut Guillem Catà i la continuïtat dels espais verds de la Font dels Capellans en direcció al camí dels Tovots. També es considera que la proposta millora l'accessibilitat a l'entorn de la residència i d'aquesta amb el barri.
L'informe estudia a fons les dues alternatives (mantenir el traçat actual del carrer Granollers vers l'avinguda, mantenint també el traçat del carrer Fra Jacint Coma i Galí; i suprimir el tram del carrer Granollers que suposa una alteració dels límits de la residència) però considera que no són les més adients per facilitar la connectivitat present i futura del sector i, sobretot, per l'interès general de la ciutat.
Propostes per a l'avinguda dels Països Catalans by La muntanya russa on Scribd