El grup municipal Fem Manresa presentarà una moció aquest dijous al ple de l'Ajuntament d'octubre per impulsar una línia de bus nocturn entre les principals poblacions del Bages i Barcelona. Els anticapitalistes exposen que ni el servei ferroviari ni el que es fa per carretera no donen cobertura al transport públic en horari nocturn.
Actualment, el Servei Interurbà d'Autobusos Nocturns (SIAN) de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona compta amb 21 línies, les quals no cobreixen cap de les comarques exteriors de la Regió Metropolitana de Barcelona (el Bages, Osona i l'Anoia). En el Pla Director de Mobilitat del Sistema Integrat de Mobilitat Metropolitana de Barcelona 2020-2056 s'analitza que una de les possibles actuacions per explotar el potencial de creixement del SIAN seria allargar els serveis fins a Manresa, Igualada, Vic i Blanes.
En aquest sentit, per tal de satisfer tant la demanda de mobilitat nocturna intracomarcal -entre les principals poblacions del Bages- com intercomarcal amb l'àrea metropolitana de Barcelona, Fem Manresa es planteja concebre una línia de bus nocturn que unís Barcelona amb Manresa, passant per les principals poblacions de la comarca del Bages, i per això demana a la moció instar la Direcció General de Transports i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya i l'Autoritat del Transport Metropolità de Barcelona a la creació d'una línia d'autobús nocturn entre Barcelona i les principals poblacions de la comarca del Bages.
Fem Manresa proposa una línia de bus nocturn entre les principals poblacions del Bages i Barcelona
Societat
Els anticapitalistes exposen que ni el servei ferroviari ni el que es fa per carretera no donen cobertura al transport públic en horari nocturn
ARA A PORTADA
-
Economia L'Agència Espacial tria la companyia del manresà Sanpere per desenvolupar la xarxa de connectivitat segura de la UE ACN | Pere Fontanals
-
Societat Territori destina 1,6 milions a estabilitzar talussos a les carreteres d'accés a Montserrat Pere Fontanals
-
Successos Tallen el carrer Vilanova de Manresa mentre es valora el risc d'esfondrament d'un edifici Pere Fontanals
-
-
Política Dreta i extrema dreta situen Sor Lucía Caram al centre de la diana electoral a Manresa Pere Fontanals
Publicat el
19 d’octubre de 2022 a
les 21:35
Actualitzat el
19 d’octubre de 2022 a les
21:47
Et pot interessar
-
Societat
Els casals infantils del CAE i La Xarranca tanquen l'estiu amb 562 participacions al Bages
-
Societat
L'AFABBS programa diversos actes al Bages amb motiu del Dia Mundial de l'Alzheimer
-
Societat
L'Ajuntament de Manresa inicia l'arranjament d'una quinzena de camins rurals
-
Societat
Obres de fibra òptica a la Muralla del Carme i l'entorn de l'Uniplant Garden a partir de dilluns
-
Societat
Sant Fruitós impulsa una nova oferta de formació per a adults
-
Societat
La Fira d'Artistes i Artesans provocarà afectacions de trànsit aquest dissabte al Passeig
