ICL còmplices del genocidi i responsables del desastre ecològic. Sota aquest lema, diversos col·lectius feministes de la Catalunya Central han bloquejat aquest divendres al matí l'entrada de l'empresa ICL a Súria coincidint amb la commemoració del Dia Internacional de les Dones del 8 de març.
Les feministes han denunciat la complicitat de l'empresa israeliana amb el genocidi que pateix el poble palestí. Part de l'extracció de potassa d'ICL s'envia als EUA, on es converteix en fòsfor blanc, una arma química il·legal que, segons asseguren, s'està utilitzant per matar la població palestina.
A més, també han acusat ICL de ser responsables de la crisi ecològica al territori. Per una banda, els runams de Sallent i de Súria, que contaminen el sòl i maten la flora i fauna del voltant, estan formats per residus que l'empresa no hauria d'abocar. Per altra banda, ICL també utilitza grans quantitats d'aigua, sobrepassant l'estipulada. Recentment, i en ple context de sequera, se li ha fet una concessió per aprofitar el 80% de l'aigua de la potabilitzadora de Manresa.
[noticia]114140[/noticia]
El bloqueig de l'entrada ha durat aproximadament una hora, i ha estat el tret de sortida de la jornada de lluita en el dia de la dona treballadora. A l'accés de l'empresa hi ha hagut presència dels Mossos d'Esquadra, que no han intervingut. A més, els col·lectius feministes del territori han convocat diverses manifestacions per aquesta tarda.
[noticia]114123[/noticia]
[naciomanresa]
Feministes anticapitalistes bloquegen l'entrada d'ICL
Societat
Col·lectius de la Catalunya Central han tallat l'entrada de la seu de l'empresa israeliana a Súria
ARA A PORTADA
-
Successos Sis contenidors incendiats en només deu minuts en un barri de Manresa en una nova tarda de focs Pere Fontanals
-
Successos Dos incendis de vegetació en poques hores cremen 1.500 metres quadrats a Sant Fruitós Redacció
-
Societat La Festa Intercultural de Manresa recorda les víctimes dels terratrèmols de Veneçuela Pere Fontanals
-
Successos Controlat l'incendi de Sant Vicenç que ha obligat a confinar una urbanització i la residència Pere Fontanals
-
Societat CCOO i Professors de Secundària veten l'Assemblea Educativa del Bages com a interlocutora Pere Fontanals
Publicat el
08 de març de 2024 a
les 12:45
Actualitzat el
08 de març de 2024 a les
12:58
Et pot interessar
-
Societat
Manresa impulsa un taller gratuït de benestar emocional per a dones durant el mes de juliol
-
Societat
Manresa prova boques més petites als contenidors de paper per frenar l'incivisme
-
Societat
El carrer de la Pau de Manresa quedarà tallat aquest diumenge pel desmuntatge d'una grua
-
Societat
La Ignasiana estrena una ruta de dos dies entre Fraga i Manresa en la sisena edició
-
Societat
Castellbell rebrà 360.000 euros de la Generalitat per renovar els vestidors del camp de futbol
-
Societat
L'Ajuntament de Manresa il·luminarà la façana pel Dia de la Síndrome Rubinstein-Taybi
