[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=zFcF2DzF6j4[/youtube]
Els usuaris de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) podran seguir a temps real el recorreguts dels trens de la xarxa. Es tracta del sistema Geotren, el seu projecte de geolocalització en temps real i amb plataforma de dades obertes de les seves unitats de tren.
Mitjançant aquesta tecnologia, que s’ha presentat a l'Smart City Expo World Congress, els usuaris podran conèixer en cada moment on es troba cada tren, el seu destí, les properes parades, la seva puntualitat, el seu acompliment horari i la capacitat del tren. A més, en tractar-se d'una plataforma de dades obertes, la informació podrà ser utilitzada per tercers per a construir les seves pròpies aplicacions o integrar-se amb altres sistemes d’informació multimodal de mobilitat d’altres operadors o modes de transport.
Està previst que Geotren es posi en funcionament el primer trimestre de 2019 tant a la línia Barcelona-Vallès, com a la línia Llobregat-Anoia o com la de Lleida-La Pobla. En paral·lel, està previst incorporar altres dades d’interès per als usuaris com ara el grau d'ocupació de les unitats en cada moment, fet que permetrà als usuaris escollir quin cotxe de la unitat de tren és el més apropiat segons les seves necessitats.
Aplicació de la tecnologia 5G
D'altra banda, FGC està en fase de proves de la tecnologia 5G, que integrarà tots els sistemes de comunicacions per oferir més velocitat de connexió de dispositius mòbils, de manera més fiable i amb més terminals connectats simultàniament a la xarxa. D'aquesta manera, el sistema guanyarà eficiència i serà més sostenible.
Aquestes proves s’estan realitzant actualment al tram entre Plaça Espanya i Europa-Fira.
FGC permetrà seguir en temps real la posició dels seus trens
Societat
El sistema Geotren s’ha presentat a l’Smart City Expo World Congress
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans L'ús habitual del català a Manresa se situa gairebé 20 punts per sobre de la mitjana catalana Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Stephen Frears, director de «Les amistats perilloses», rebrà el Premi d'Honor del Clam 2026 Pere Fontanals
-
Esports Diego Ocampo posa el focus en transmetre les seves idees a deu dies de començar l'ACB Xavier Sucarrats
-
Cultura i Mitjans La Generalitat aprova 1,5 milions d'euros per convertir les Faixes II de Moià en un gran equipament cultural Pere Fontanals
-
Economia Els recursos turístics del Bages reben la millor nota de la demarcació dels usuaris dels portals «online» Pere Fontanals
Publicat el
14 de novembre de 2018 a
les 12:15
Actualitzat el
14 de novembre de 2018 a les
12:17
Et pot interessar
-
Societat
Les obres d'asfaltatge al carrer Pau Casals s'amplien i comportaran nous talls de trànsit
-
Societat
Manresa i Sant Fruitós il·luminaran de taronja els ajuntaments pel Dia Mundial de la Seguretat dels Pacients
-
Societat
L'Esplai de Sant Fruitós reprèn a l'octubre les activitats per a persones grans
-
Societat
L'Albergínia Blanca del Bages tornarà a protagonitzar el sopar gastronòmic de tardor a Santpedor
-
Societat
Sis equipaments de la Catalunya Central compartiran energia solar pública amb edificis de la Generalitat
-
Societat
El CAE programa 25 accions formatives per a la tardor amb més de 790 hores de formació
