L'oferta presentada per l'empresa Fomento de Construcciones i Contratas (FCC) ha estat la guanyadora del concurs de la concessió administrativa dels serveis de neteja i recollida de deixalles. L'opció de FCC també inclou la participació del Grup Soler.
L'adjudicació té una vigència de 10 anys i el seu volum econòmic és de 5,9 milions d'euros anuals. Els últims exercicis ha estat de 5,7 milions. Durant el procés de selecció, les entitats que han volgut fer seguiment d'aquest concurs (CCOO, UBIC, FAV i PIMEC) han rebut informació de les ofertes presentades i dels criteris de puntuació que han tingut les ofertes.
La puntuació total ha estat de 708 punts per FOBESA i 1993 punts per FCC. Recordar que les puntuacions obeeixen als criteris ja establerts en el plec de clàusules i que es puntuen en el sobre 2 (criteris de judici de valor) i en el sobre 3 (criteris automàtics).
La diferència més important de la puntuació ha estat en l'oferta econòmica de FCC. Ofereix una baixa del cost del servei del 3% de baixa sobre el preu de referència i FOBESA fa un 0,18%. També és important la diferència de puntuació atorgada en l'organització i dimensió en neteja viària.
Fomento planteja una oferta més complerta i amb un millor servei. És un servei més adaptat a les particularitats de la ciutat, més ben coordinat i més flexible. A més a més, aporta més maquinària i aquesta maquinària té més prestacions.
L'opció de Fomento també té un millor control del servei i més disponibilitat d'eines per fer una bona gestió del contracte (per exemple un programa informàtic molt complet que garanteix més control sobre els equips i rendiments i sobre el manteniment de la maquinària).
Les diferències que aporta aquesta concessió respecte a l'antiga són vàries:
-
Optimitza el servei respecte l'actual
- Millora la coordinació. Té un servei bàsic que és el manual i a partir d'aquí suma tractaments i serveis complementaris que aporten valor afegit, com la neteja de voreres amb aigua, la neteja de sota dels contenidors,....)
- Millora la disponibilitat horària perquè incorpora alguns serveis més de tarda, nit i cap de setmana
- Millora els rendiments de la recollida i neteja de contenidors
- Flexibilitza el servei per adaptar-lo a les necessitats de cada moment
- Millora la maquinària existent
-
Amplia el servei de neteja mecànica i el coordina millor
- Proposa 5 escombradores (abans n'hi havia 3) que tenen accessoris complementaris que no teníen abans, com llances per netejar amb aigua a pressió, 2 pales de neu i un raspall de neu
- Aporta 8 porters (abans n'hi havia 5)
- Serveis d'aigua: 1 cisterna , 2 hidronetejadores i 1 baldejadora. Abans eren 2 cisternes i 1 baldejadora, però en el plec ja es demanava que es prioritzés la neteja de voreres a la de calçada. La baldejadora també permet incorporar accessoris complementaris com una fregadora
- 1 equip per rentar contenidors i ubicacions manualment
-
Proposa la millora ambiental dels equips mecànics:
- Oferta de 8 vehicles elèctrics (porters)
- Oferta d'1 vehicle híbrid
- Vehicles amb emissions de partícules i soroll molt inferiors als actuals (compleixen norma euro V)
-
Millora el control de la concessió a través d'un programa informàtic molt complert que té vàries aplicacions:
- Control de recursos humans i materials a través de GPS
- Control de rendiments del servei
- Control del manteniment dels vehicles
- Gestió d'incidències amb la concessionària
- Obtenció d'estadístiques
- Estableix un protocol de millora contínua del servei (control d'indicadors, control de qualitat del servei, pagament per objectius, enquestes de percepció de la neteja,...)