GRÀFIC Aquest és el rastre de mort que ha deixat la Covid-19 al Bages
Des de l'inici de la pandèmia, la comarca ha registrat més del doble i mig de defuncions que en el mateix període de 2019

- https://www.naciodigital.cat/manresa/noticies/1266/obituari -
- NacióManresa
Ara a portada
-
-
Plans La Moreneta tornarà a sobrevolar l'Abadia de Montserrat amb motiu del dia de la Mare de Déu Redacció
-
Societat La Sareb insta la Plataforma dels Aliments de Manresa a marxar de la carretera de Vic Pere Fontanals
-
Política Aliança Catalana denuncia als Mossos l'assenyalament públic que va patir la diada de Sant Jordi Pere Fontanals
-
Publicat el 26 de maig de 2020 a les 22:35
Actualitzat el 26 de maig de 2020 a les 22:42
Segons les dades de les dues principals funeràries del Bages, Mémora i Àltima, que a diari recull NacióManresa en el seu obituari, la xifra de difunts que ha registrat la comarca des de l'inici de la pandèmia fins a aquest mateix dimarts multiplica per 2,5 el nombre de serveis funeraris que es van portar a terme durant el mateix període de 2019.
Entre el 17 de març i el 26 de maig de 2020, les dues funeràries han comunicat la gestió de 671 serveis d'inhumació o incineració. Cal recordar que durant diverses setmanes no van poder fer ni cerimònies ni funerals.
En el mateix període de 2019, el nombre de serveis d'aquestes mateixes dues funeràries va ser de 267, o sigui la gestió de les despulles de 404 difunts menys que un any després. O, dit d'una altra manera, en aquest període han portat a terme un 151% més de serveis el 2020 dels que van fer el 2019.
Aquesta diferència encara és més alta amb les dades que ofereix l'Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya (AQuAS). Segons l'agència, el Bages ha registrat un total de 515 defuncions per coronavirus des de l'inici de la pandèmia, 111 més que la diferència entre les dades de les funeràries de 2019 i 2020.
Aquesta diferència es pot explicar en un hipotètic decreixement de les defuncions per causes comunes no coronavíriques aquest 2020 o per la plaça adjudicada al difunt per part de l'agència independentment que la gestió funerària s'hagi portat a terme en alguna altra comarca. També cal tenir en compte l'existència de funeràries locals o més petites que també han ofert algun servei o, finalment, que la comunicació de l'òbit a través dels mitjans és decisió de la família i, sobretot al principi, n'hi han hagut que han optat per aquesta opció.
En el període de més mortaldat, el mes natural que va del 25 de març al 24 d'abril, les funeràries van convocar als mitjans de comunicació 474 defuncions. En el mateix període de 2019 n'havien comunicat 121. O sigui que durant aquest mes fatídic les dues funeràries van gestionar gairebé el quàdruple de serveis el 2020 respecte d'un any abans. Exactament van gestionar un 291,7% més de serveis.
[noticiadiari]9/90947[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90946[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90993[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90828[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90861[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90742[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90883[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90878[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90716[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90642[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90106[/noticiadiari]
Et pot interessar
-
Societat Afectacions de mobilitat a la C-55 nord els propers dilluns i dimarts
-
Societat La cruïlla de l'avinguda dels Dolors i els carrers Amadeu Vives i Estanislau Casas estrenarà semàfors
-
Societat Dilluns tornaran a funcionar els nous contenidors després de resoldre's l'avaria informàtica
-
Societat Josep Maria Mata-Perelló, Creu de Sant Jordi per la seva trajectòria científica i humana