Dos treballadors han resultat intoxicats lleus per un vessament d'àcid clorhídric a Castellgalí. Els Bombers de la Generalitat han estat alertats, a les 08.35 hores d'aquest dijous al matí, d'un vessament en un dipòsit d'àcid clorhídric a una empresa situada al carrer Maria Aulèlia Capmany, número 17, d'aquest municipi. Es tracta d'un vessament exterior d'un dipòsit amb capacitat de 1.000 litres. Uns 700 litres haurien anat a parar a la claveguera i els 300 litres restants s'han pogut transvasar a un altre dipòsit. Els Bombers han netejat amb sepiolita el producte que havia quedat al terra (una taca d'uns 20m²). A les 09.00 hores el vessament ja ha estat controlat.
Dos treballadors, un dels qual ha estat qui ha fet el transvasament del producte a una altre bidó, han estat traslladats amb dues ambulàncies del Sistema d'Emergències Mèdiques a l'Hospital de Manresa per una intoxicació lleu, ja que havien inhalat el producte.
Els Bombers, que han desplaçat sis dotacions, entre les quals hi ha el Furgó de Risc Químic, han fet una inspecció de l'interior de l'empresa per tal de confirmar que no hi havia cap afectació. També s'hi han desplaçat dues dotacions dels Mossos d'Esquadra a més d'efectius de l'Agència Catalana de l'Aigua.
La direcció general de Protecció Civil no ha activat el pla de risc químic atès que en cap moment hi ha hagut risc envers l'exterior, no s'han registrat trucades al telèfon 112 de la població i que la indústria no estava classificada de risc químic.
Intoxicats dos treballadors per un vessament tòxic a Castellgalí
Societat
Un dipòsit d'àcid clorhídric ha vessat a l'exterior
ARA A PORTADA
-
Societat Internament en règim tancat per als dos menors detinguts per l'homicidi a Manresa Neus Climent
-
Successos A què s'enfronten els menors detinguts per l'homicidi de Carles Vilajosana? Pere Fontanals
-
-
-
Política Marc Aloy reclama «més unitat que mai» davant l'homicidi del carrer Sant Jaume Pere Fontanals
Publicat el
11 d’agost de 2011 a
les 12:32
Et pot interessar
-
Societat
Althaia clou la desena edició del Voluntariat Jove d'Estiu amb 40 participants
-
Societat
El Documental del Mes tornarà dijous amb «Amazomania», per qüestionar la mirada colonial
-
Societat
Rècord de participació al Concurs de Paelles de la Festa Major Alternativa amb 55 equips
-
Societat
La campanya de donació de sang de Festa Major a Manresa tanca amb 74 donacions
-
Societat
Treballs de pintura provocaran afectacions nocturnes en quatre carrers de Manresa
-
Societat
Obres de telecomunicacions alteraran l'estacionament als carrers Sant Rafael i Maria Aurèlia Capmany
