Conduccions per a la pluja a la Coromina de Cardona. Foto: AjCDN
L'Ajuntament de Cardona ha completat les obres de construcció d'un nou col·lector d'aigües pluvials a la Coromina. Les obres s'han realitzat amb caràcter d'urgència degut a la perillositat i als desperfectes que provocava l'aigua de la pluja.
La construcció del nou col·lector permet recollir l'aigua que baixa pels terrenys que ocupaven la terrera nova i pel torrent de Farners evitant que s'inundi alguns carrers i baixos de la Coromina. El punt de captació de les aigües disposa de dues canonades -una per l'aigua dolça i l'altra per l'aigua salada- que canalitzen l'aigua recollida. La infraestructura s'ha preparat perquè en el futur s'hi pugui connectar la canonada d'aigua salada provinent dels terrenys de l'antiga terrera de manera que les aigües salinitzades no s'aboquin al riu. Les dues canonades passen per sota l'antiga carretera de Manresa en direcció al carrer Església i desemboquen l'aigua canalitzada al canal de Palà.
A més d'aquesta infraestructura el projecte ha permès tirar endavant altres actuacions complementàries a la zona. Així, s'han pavimentat els carrer que condueix al Torrent de Farners i s'han instal·lat nous embornals per a la recollida de l'aigua. L'obra permetrà recollir l'aigua de pluja que cau en una extensió de prop de 27 hectàrees. L'Ajuntament espera que l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) assumeixi part del cost de les obres que han ascendit a 158.303 euros.
ARA A PORTADA
Publicat el 17 de desembre de 2010 a les 14:35
Et pot interessar
-
Societat
Manresa instal·la quatre nous radars pedagògics per reduir accidents i reforçar la seguretat viària
-
Societat
L'Institut Lacetània fa prevenció del bullying amb la implicació activa de l'alumnat
-
Societat
Manresa reforça la seguretat al Parc de Puigterrà amb sis nous punts de llum led eficients
-
Societat
L'Ajuntament de Manresa homenatja l'avi centenari Josep Tapias Descals
-
Societat
Sant'Egidio obre un punt solidari a Sant Domènec per recollir regals i aliments de Nadal
-
Societat
El Baxi Manresa porta l'esperit solidari al Far d'Ampans i a pediatria d'Althaia
