Conduccions per a la pluja a la Coromina de Cardona. Foto: AjCDN
L'Ajuntament de Cardona ha completat les obres de construcció d'un nou col·lector d'aigües pluvials a la Coromina. Les obres s'han realitzat amb caràcter d'urgència degut a la perillositat i als desperfectes que provocava l'aigua de la pluja.
La construcció del nou col·lector permet recollir l'aigua que baixa pels terrenys que ocupaven la terrera nova i pel torrent de Farners evitant que s'inundi alguns carrers i baixos de la Coromina. El punt de captació de les aigües disposa de dues canonades -una per l'aigua dolça i l'altra per l'aigua salada- que canalitzen l'aigua recollida. La infraestructura s'ha preparat perquè en el futur s'hi pugui connectar la canonada d'aigua salada provinent dels terrenys de l'antiga terrera de manera que les aigües salinitzades no s'aboquin al riu. Les dues canonades passen per sota l'antiga carretera de Manresa en direcció al carrer Església i desemboquen l'aigua canalitzada al canal de Palà.
A més d'aquesta infraestructura el projecte ha permès tirar endavant altres actuacions complementàries a la zona. Així, s'han pavimentat els carrer que condueix al Torrent de Farners i s'han instal·lat nous embornals per a la recollida de l'aigua. L'obra permetrà recollir l'aigua de pluja que cau en una extensió de prop de 27 hectàrees. L'Ajuntament espera que l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) assumeixi part del cost de les obres que han ascendit a 158.303 euros.
ARA A PORTADA
Publicat el
17 de desembre de 2010 a
les 14:35
Et pot interessar
-
Societat
Les Jornades Althaia baten rècord de participació amb més de 600 professionals
-
Societat
L'ICS Catalunya Central incorpora 45 nous residents de Medicina i Infermeria
-
Societat
El rodatge de «Los niños del Brasil» provocarà talls al Centre Històric de Manresa
-
Societat
La Diada de Colles de l'Eix obligarà a tallar el trànsit a la plaça Major de Manresa
-
Societat
Manresa reforça la seva presència europea amb projectes d'habitatge, energia i comerç local
-
Societat
Sant Andreu Salut apropa als docents la realitat social i sanitària de Manresa
