La CUP ha estat el primer partit amb representació a l'Ajuntament de Manresa que ha trencat el silenci davant de la situació en la qual es troben els propietaris de la botiga La Magrana, situada al carrer Major de la capital bagenca. Recordem que fa una setmana, aquest petit comerç de productes ecològics es troba sense electricitat després de negar-se a instal·lar el comptador intel·ligent, al·legant, entre altres, que no existeix una garantia real que la contaminació electromagnètica que generen aquests aparells no sigui perjudicial per a la salut.
Lamentant que l'equip de govern, a hores d'ara "encara no s'ha posat en contacte amb el propietaris de la botiga ni els ha proporcionat el suport necessari per resoldre la situació", els de l'esquerra independentista recorden que el passat mes de novembre el ple municipal va aprovar, per unanimitat, una moció que demanava a la Generalitat que instés el govern central a "paralitzar de manera preventiva" la instal·lació d'aquests nous comptadors. És per això que els rupturistes demanen que el govern municipal "faci costat a tots aquells manresans i manresanes que decideixin oposar-se a la instal·lació d'aquests aparells" perquè, després d'haver signat la moció, "no hi ha excuses que valguin".
Lamentant que "les grans empreses elèctriques com Endesa, amb connivència amb l'Estat espanyol, segueixen prenent mesures per incrementar els seus beneficis encara que sigui a costa de la nostra salut", els cupaires animen tots els ciutadans que encara no tinguin el nou comptador col·locat, "a negar-se a instal·lar-lo", tot afegint que "cal articular una resposta col·lectiva per aturar la implementació d'aquests aparells".
La CUP demana al govern que ajudi la botiga que va negar-se a instal·lar el comptador intel·ligent
Societat
La formació expressa que "no hi ha excuses que valguin" tenint en compte la moció aprovada durant el ple municipal del mes de novembre
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Manresa recomana anar a peu als miradors per veure l'eclipsi solar de dimecres Pere Fontanals
-
-
Societat La salmorra torna a vessar al passeig del Riu de Manresa i amenaça els arbres de l'entorn Pere Fontanals
-
-
Successos Restablert el servei de trens entre Lleida i Manresa després de l'atropellament d'una persona ACN
Publicat el
23 de març de 2018 a
les 10:12
Actualitzat el
23 de març de 2018 a les
10:18
Et pot interessar
-
Societat
Sant Vicenç substituirà 570 fanals per tecnologia LED per reduir el consum energètic
-
Societat
Un espectacular estol de cigonyes anuncia a Manresa l'inici de la migració cap a l'Àfrica
-
Societat
La Creu Roja al Bages va atendre 6.635 persones el 2025, un 8,1% més que l'any anterior
-
Societat
Una reparació d'urgència obligarà a restringir el trànsit a la rotonda dels Dolors
-
Societat
Cardona instal·la nous espais saludables per promoure l'activitat física i la mobilitat sostenible
-
Societat
Un estudi liderat des del Bages reforça el paper del treball social en les decisions al final de la vida
