Aquest dissabte al matí s'ha presentat al celler el Molí - Collbaix la iniciativa Camins de Vi de la Ruta del Vi DO Pla de Bages, una iniciativa que uneix esport i territori, una manera saludable d'apropar el patrimoni vitivinícola als apassionats de l'esport i el running i acabar compartint una copa de vi al celler.
Camins de vi és una proposta d'itineraris circulars per gaudir la natura i el paisatge de la vinya i la pedra seca. Es tracta de cinc itineraris amb punt d'inici i final a cellers on es pot degustar el vi a copes. Tots els itineraris passen per camins i corriols entre paisatges de vinya i elements singulars de pedra seca. Aquests es poden fer per lliure i seguir des de Wikiloc, googlemaps i també guardant la marca personal a Strava.
Els recorreguts surten des de cinc cellers (Collbaix, Fargas-Fargas, Oller del Mas, Mond Obert i Celler Cooperatiu d'Artés) i van des dels 6 als 13 quilometres amb diferents nivells de dificultat i desnivell.
Camins de vi compta amb la col·laboració de diferents equips que fan trail running a la comarca. A través d'ells es donaran a conèixer les rutes i oferiran l'activitat oberta a tothom qui vulgui fer-la en dates que van des d'ara fins al juny del 2023. Els equips que hi participen són Consell Esportiu del Bages, Coach Bravo Running, Equip Collbaix, Cube, Innat, Escola de Trail Laia Diez, Som Terra Som Salut, Esports Sagi, Utopeak i Terra i vi.
[despiece][h3]Dates de les activitats proposades de Camins de vi[/h3]
- Oller del Mas amb Coach Bravo Running (4 de febrer)
- Fargas-Fargas amb UTOPEAK (5 de febrer)
- Mas de Sant Iscle amb Cube (4 de març)
- Artés amb Som Terra Som Salut (9 d'abril)
- Collbaix amb l'Equip Collbaix Celler el Molí (15 d'abril)
- Mas de Sant Iscle amb Escola de Trail Laia Diez (24 d'abril)
- Collbaix amb Escola de Trail Laia Diez (4 de maig)
- Oller del Mas amb Club Innat Oller del Mas (juny)
Cal la inscripció a través d'aquest enllaç[/despiece]
Per tal d'incentivar les rutes, qui faci tots els itineraris de Camins de vi i ho acrediti amb la targeta segellada que trobaran a tots els cinc cellers, serà obsequiat amb una copa de vi al darrer winebar.
La DO Pla de Bages presenta Camins de vi, uns itineraris circulars al voltant dels cellers
Societat
La iniciativa pretén promoure l'activitat esportiva vinculada a l'entorn natural, el patrimoni rural i el producte local
ARA A PORTADA
-
-
Successos Sant Vicenç i el Pont tanquen els accessos al medi natural pel risc extrem d'incendi Redacció
-
Societat Els Bombers superen una jornada crítica d'incendis simultanis Marc Orts i Cussó | Neus Climent
-
-
Successos La policia investiga un grup de menors per l'onada d'incendis en contenidors de Manresa Pere Fontanals
Publicat el
17 de desembre de 2022 a
les 16:33
Actualitzat el
17 de desembre de 2022 a les
16:50
Et pot interessar
-
Societat
Entra en Joc tanca el curs consolidant-se com un espai educatiu i comunitari de referència a Manresa
-
Societat
Sant Fruitós supera per primer cop el 55% de recollida selectiva
-
Societat
Obres al clavegueram tallaran durant almenys cinc dies el carrer Sant Antoni Maria Claret
-
Societat
L'Associació de Municipis del Camí Ignasià i els Jesuïtes segellaran una aliança per impulsar la ruta
-
Societat
Les Enramades del carrer Nou ompliran Sant Fruitós amb tres dies de festa i tradició
-
Societat
Súria consolida la commemoració del Dia Internacional de les Vídues amb una xerrada i un dinar
