"Nosaltres som voluntaris, no cobrem res, i a més hem d'avançar els sous dels treballadors de les biblioteques veïnals fins a un 50% del pressupost anual", es queixen els membres de la Federació d'Associacions de Veïns de Manresa i els responsables de les Associacions de Veïns afectades. "Perquè els 6.800 euros que l'Ajuntament ens deu de 2015 són el 20% del total del pressupost d'aquell any", que puja 30.600 euros, "més els quatre mesos que portem de 2016, en que encara no hem cobrat res, un 30% més", suma en veu alta el president de la FAVM. "O sigui, més de l'equivalent al 50% del pressupost anual", comptat i resumit, mig any.
Mig any que "la FAVM ha hagut d'avançar perquè no tanqui un servei que és d'interès comú", explica el president, i que "de fet, no cobreix al 100% l'aportació de l'Ajuntament, i que hem de complementar des de la federació". Cada final de mes les despeses de personal i seguretat social de les biblioteques veïnals li suposa a la FAVM un fix de 3.376 euros, i hores d'ara "no hi ha diners per fer front al mes de maig". Per això, a primers de setmana l'entitat anunciava que s'havien de tancar els espais i ara, després de la reacció del govern municipal, "reacció que coneixem per la premsa", es replantegen la situació confiant en rebre els 6.800 euros que resten de 2015 abans de finals de maig. "Sinó no podrem pagar als treballadors".
Malgrat que el conveni de 2014 no es va acabar de liquidar fins l'agost de 2015, "històricament abans de finals de febrer ja s'havia cobrat tot l'any anterior". "Necessitem una regularitat en els cobraments, no podem anar cada mes darrere els regidors per saber quan ens pagaran", s'exclamen. "Sigui cada mes, cada dos mesos o cada tres mesos, però que sapiguem quan hem de cobrar per fer previsions", aclareixen. "Ara signarem el conveni de 2016, en el mes de maig, i ara faltarà veure quan comencem a cobrar-lo".
La FAVM recorda que suporta més de mig any de despeses de les biblioteques
La federació de veïns explica que cada mes sense cobrar de l'Ajuntament són 3.376 euros que ha d'avançar només de nòmines i seguretat social
ARA A PORTADA

- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el 28 d’abril de 2016 a les 22:31
Actualitzat el 28 d’abril de 2016 a les 22:41
Et pot interessar
-
Societat La Plataforma de la Gent gran porta les places residencials al ple de Manresa de dijous
-
Societat Treballs d'Aigües de Manresa al passatge Padró per inspeccionar el clavegueram, aquest dimarts
-
Societat L'Escola Montserrat de Sant Vicenç es converteix en centre vinculat a la UVic-UCC
-
Societat Els Baldiri Reixac premien la Fundació Escola Llissach de Santpedor
-
Societat Deu institucions de Catalunya i Balears coneixen de primera mà el nou model de recollida de residus de Manresa
-
Societat Omella recordarà a Lleó XIV el mil·lenari de Montserrat