El jurat del Memorial Lluís Companys 2016 ha decidit atorgar el premi d'enguany, en la seva categoria individual, al manresà Josep Alabern, director d'Aigües de Manresa i actual conseller delegat del Consorci de les empreses públiques d'aigües de Catalunya per "haver-se distingit en la seva llarga trajectòria en la defensa d'una eficient gestió de la titularitat pública de l'aigua".
Aquest premi, que la Fundació Josep Irla -vinculada a ERC- anuncia anualment coincidint amb la Diada de Sant Jordi, es lliurarà el proper dijous 12 de maig a 2/4 de 8 de la tarda al Saló del Tinell de Barcelona en una nova edició de la Nit Irla juntament amb els premis Memorial Francesc Macià i el Memorial Lluís Companys en categoria col·lectiva. Aquella mateixa nit també es donarà a conèixer l'obra guanyadora del Premi d'Assaig Irla.
En la categoria col·lectiva, el jurat del Memorial Lluís Companys ha decidit atorgar el premi a la cooperativa Som Energia, que des de 2010 "aposta clarament per la generació, consum equitatiu i sostenible d'energia, tot potenciant les energies renovables disseminades i promovent l'autoconsum energètic".
La Fundació Josep Irla també ha anunciat els premis Memorial Francesc Macià 2016, que en la seva categoria individual reconeix l'escriptora i periodista Empar Moliner per la seva trajectòria professional, marcada per èxits literaris amb llibres i reculls de contes, i sobretot pel compromís amb la cultura i el país que demostra cada dia en les seves nombroses col·laboracions en premsa, ràdio i televisió, de manera apassionada, irreverent, directa, amb la sàtira com a eina de denúncia contra les injustícies. En la seva categoria col·lectiva, s'atorga el premi al Centre Artesà Tradicionàrius, un equipament públic que gestiona l'Associació Cultural Tram, "per la promoció que fan de la música d'arrel tradicional dels Països Catalans".
La Fundació d'ERC premia Josep Alabern amb el Memorial Lluís Companys 2016
Societat
La Fundació Josep Irla també reconeix l'escriptora Empar Moliner, el Centre Artesà Tradicionàrius i la cooperativa Som Energia
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Manresa reivindica la llengua i la convivència en una Diada marcada pel record de Carles Vilajosana Pere Fontanals
-
Política Víctor Alexandre carrega contra el 155 i reivindica la independència a la Marxa de Torxes de Manresa Pere Fontanals
-
Successos La desgràcia ja va colpejar Carles Vilajosana tres setmanes abans del seu homicidi Pere Fontanals
-
-
Successos «Tots tres ens vam quedar glaçats davant la ganivetada d'Otman, no sabíem què fer» Pere Fontanals
Publicat el
23 d’abril de 2016 a
les 20:47
Actualitzat el
23 d’abril de 2016 a les
20:51
Et pot interessar
-
Societat
Aigües de Manresa inicia l'ampliació de la xarxa d'aigua potable al carrer Numància
-
Societat
Sant Vicenç de Castellet estrenarà dilluns el nou servei de bus urbà
-
Societat
Esport7 batejarà les 12 Hores de Jujitsu amb el nom de Carles Vilajosana
-
Societat
Manresa farà canvis de trànsit aquest divendres per la celebració de la Diada
-
Societat
Manresa culminarà el Pla de Millora de l'Espai Públic amb l'asfaltatge de Joan Fuster i Pau Casals
-
Societat
Rajadell s'oposa a la instal·lació d'una torre de 30 metres d'Adif
