Una nena de 9 anys, estudiant de 4rt de Primària a l'escola Joviat i alumne, també, de l'escola de dansa de la Julieta Soler, ha mort aquest divendres a la matinada per una meningitis bacteriana, segons les primeres hipòtesis. Això ha obligat a desplegar el protocol que s'aplica en aquests fets.
Durant la matinada d'aquest divendres, el Servei d'Urgències de Vigilància Epidemiològica de Catalunya ha rebut la notificació d'un possible cas de malaltia meningocòccica en un nena de 9 anys resident a Manresa, que ha presentat un quadre de meningococcèmia fulminant i ha mort a conseqüència del mateix.
La nena va iniciar símptomes el dia 30 al migdia. A les 2h del dia 31 va ser atesa a urgències de l'Hospital de Sant Joan de Déu de Manresa, des d'on va ser derivada a la UCI pediàtrica de l'Hospital Parc Taulí de Sabadell amb una ambulància pediàtrica per la seva gravetat. Va morir a les 4 de la matinada.
Tractaments profilàctics
S'ha administrat profilaxi antibiòtica preventiva als familiars propers i durant aquest divendres al matí epidemiòlegs de la Unitat de Vigilància Epidemiològica de la Catalunya Central s'han desplaçat a l'escola Joviat, on la nena cursava 4rt de primària, i s'ha organitzat una reunió informativa de pares on s'ha distribuït medicació profilàctica als contactes escolars per als quals estigui indicada, tant a nivell de classe com de les activitats extraescolars en les que participava. Els professors del centre han estat els encarregats de traslladar als companys de la víctima, el que ha passat aquesta matinada.
Sanitat i el centre han tranquil·litzat als pares i els han explicat que la profilaxi és merament preventiva i que no caldrà ni aïllar els companys ni suspendre les classes. Estan en curs proves de laboratori, encara pendents de resultats, per poder confirmar el cas.
La Joviat farà una jornada de dol aquest dissabte a les 7 de la tarda
A nivell institucional, l'escola Joviat ha suspès tots els partits de bàsquet en que havia de participar aquest dissabte, ja que la nena formava part d'un dels equips, i aquest mateix dissabte, a les 7 de la tarda, s'ha convocat una jornada de dol per als companys i famílies més properes a la nena.
La mort d'una alumna de 9 anys de la Joviat per meningitis obliga a administrar profilaxi a la seva classe
Societat
El Servei d'Urgències de Vigilància Epidemiològica de Catalunya està administrant profilaxi antibiòtica a familiars i companys de 4rt de l'escola |La menor ha mort aquest divendres a les 4 de la matinada després que ingressés greu a Sant Joan de Déu i fos traslladada d'urgències al Parc Taulí de Sabadell amb una ambulància pediàtrica
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Manresa reivindica la llengua i la convivència en una Diada marcada pel record de Carles Vilajosana Pere Fontanals
-
Política Víctor Alexandre carrega contra el 155 i reivindica la independència a la Marxa de Torxes de Manresa Pere Fontanals
-
-
Successos La desgràcia ja va colpejar Carles Vilajosana tres setmanes abans del seu homicidi Pere Fontanals
-
Successos «Tots tres ens vam quedar glaçats davant la ganivetada d'Otman, no sabíem què fer» Pere Fontanals
Publicat el
31 de març de 2017 a
les 12:27
Et pot interessar
-
Societat
Aigües de Manresa inicia l'ampliació de la xarxa d'aigua potable al carrer Numància
-
Societat
Sant Vicenç de Castellet estrenarà dilluns el nou servei de bus urbà
-
Societat
Esport7 batejarà les 12 Hores de Jujitsu amb el nom de Carles Vilajosana
-
Societat
Manresa farà canvis de trànsit aquest divendres per la celebració de la Diada
-
Societat
Manresa culminarà el Pla de Millora de l'Espai Públic amb l'asfaltatge de Joan Fuster i Pau Casals
-
Societat
Rajadell s'oposa a la instal·lació d'una torre de 30 metres d'Adif
