El principal objectiu del servei és oferir als ciutadans i ciutadanes de Sallent la possibilitat de recuperar les seves claus, si aquestes han estat extraviades i són lliurades a l'oficina d'objectes perduts, a la comissària de la Policia Local La Policia Local de Sallent recupera al cap de l'any més de 300 claus que són extraviades a Sallent. La dificultat afegida és que al no haver-hi cap identificació el 80% acaben sent destruïdes sense que cap interessat les hagi reclamat.
Una altra dificultat és la de poder garantir que les claus corresponguin a la persona que les reclama, tot i que bàsicament, a part de reconèixer les persones, les dades que faciliten permeten certa seguretat de veracitat.
En què consisteix el servei de Rescat de claus?
Tot i que no es tracta d'un servei innovador, no es té constància de que cap altre administració Policial ofereixi aquest servei, per tant la Policia Local de Sallent és capdavantera en aquesta iniciativa.
El servei consisteix en relacionar un codi de barres i una numeració amb una targeta que vincularem amb l'interessat, lloc on a més s'indica que si algú trobés les claus, pot lliurar-les a les nostres dependències o contactar-nos per telèfon o correu electrònic.
Si les claus extraviades són lliurades a la Policia Local, ells s'encarregaran de contactar amb l'interessat, pel mitjà que hagin escollit, per comunicar la recuperació. També es poden vincular varis clauers amb un mateix domicili.
La certificació de control de la persona s'identifica amb la targeta. Que no es deteriora ni amb l'aigua ni amb la seva manipulació.
Com s'accedeix al servei?
Es pot accedir al servei emplenant el full de petició i lliurant-lo en persona a les dependències de la Policia Local, acompanyant el DNI. Pot sol·licitar-lo qualsevol ciutadà resident a Sallent, sigui persona física o jurídica.
Una vegada, emplenades les dades i mitjançant un codi de barres i una numeració, com s'ha comentat abans, es facilita una targeta de PVC que serà unipersonal, la qual es podrà afegir al clauer. La targeta estarà relacionada amb l'usuari i les seves dades seran gestionades per la Comissaria de la Policia Local i romandran sota la seva custòdia, sense possibilitat de facilitar-li a ningú.
Quin cost té el servei?
El servei és totalment gratuït pels veïns de Sallent. Les 1000 primeres targetes identificatives no tenen cap cost. Els ciutadans no empadronats, tenen una única taxa de 15€.
La Policia Local de Sallent ofereix un servei de rescat de claus
És una iniciativa capdavantera per garantir el retorn adequat en cas de pèrdua
ARA A PORTADA
-
Manresa redefineix la ZBE: molt més petita i sense activació fins com a mínim el 2028 Pere Fontanals
-
Manresa guanya 282 arbres nous aquest hivern i supera les 1.200 plantacions en tres anys Pere Fontanals
-
-
Rull inaugura la reforma del Consell Comarcal del Bages en un acte amb gran representació institucional Pere Fontanals
-
Publicat el 29 d’octubre de 2010 a les 19:52
Et pot interessar
-
Societat Manresa intensifica la lluita contra el mosquit tigre amb una campanya de prevenció
-
Societat La Unitat de Pneumologia Intervencionista d'Althaia rep l'acreditació d'excel·lència
-
Societat Tall de trànsit al carrer de la Dama, del 7 a l'11 de juliol
-
Societat Tall de trànsit al carrer Maternitat d'Elna, diumenge
-
Societat La brigada de barri completa 105 actuacions de millora a l'espai públic del Xup
-
Societat Creu Roja Bages atén més de 6.000 persones el 2024 i constata la persistència de la vulnerabilitat