La primera llar d’infants bilingüe català-anglès del Bages obre portes al terme de Sant Fruitós

Marta Rodés, que n’és la promotora, ha portat amb èxit al Bages el mètode Kumon per aprendre matemàtiques amb facilitat

Publicat el 09 de setembre de 2009 a les 09:28

L'espai Angelets utilitzarà l'anglès i el català com a llengües vehiculars

La pedagoga Marta Rodés ha promogut, per primera al Bages, una llar d’infants amb el català i l’anglès com a llengües vehiculars. El centre escolar, ubicat al terme municipal de Sant Fruitós de Bages, ha començat l'activitat  amb la incorporació dels primers alumnes d’una forma progressiva, a partir dels criteris de facilitar l’adaptació dels nens i nenes al nou entorn.

Aquest projecte pedagògic de Marta Rodés preveu que la llar d’infants Espai Angelets esdevingui un autèntic centre d’estimulació de les capacitats dels nens i nens, amb un treball específic per a cadascuna de les 8 intel•ligències descrites.

La llar d’infants Espai Angelets, al carrer Aneto del polígon d’activitat econòmica Sant Isidre, ja té matriculats 23 alumnes de 0 a 3 anys que assimilaran l’anglès d’una forma totalment natural. Una de les tres professionals que es responsabilitzen de la formació dels nens i nenes és d’origen nordamericà i s’encarrega d’aplicar el programa educatiu amb l’anglès, la seva llengua materna.

El component d’innovació, molt present en aquest projecte d’Espai Angelets, ha anat associat a la trajectòria professional de Marta Rodés que en el decurs dels darrers tres cursos escolars ha implementat en diferents centres educatius del Bages el sistema Kumon, d’origen japonès, i de demostrada eficàcia perquè els escolars assimilin conceptes matemàtics. Actualment aprenen matemàtiques a través de Kumon uns 230 alumnes, entre un centre propi al carrer Pompeu Fabra i dues escoles concertades –La Salle i Vedruna-, també de Manresa.

A banda de la llar d’infants, en d’altres dependències d’Espai Angelets es portaran a terme diferents activitats de caràcter extraescolar, sempre amb la intenció de proporcionar als alumnes les darreres tendències d’innovació pedagògica.