07
de març
de
2023, 14:00
Actualitzat:
20:09h
La intervenció per convertir el carrer Àngel Guimerà en una illa de vianants pot comportar importants canvis en la mobilitat i el trànsit dels carrers adjacents al projecte i l'actuació urbanística en el tram comprès entre Crist Rei i la plaça Lluís Companys, a tocar el carrer Barcelona, segons ha avançat aquest dimarts Regió7, i explicarà l'Ajuntament de Manresa a la ciutadania en un acte a les 7 del vespre al Centre Cultural el Casino.
La reurbanització de la zona comportarà que des del trencall del carrer Canyelles amb el carril esquerre del segon tram del Passeig fins a la Muralla passi a ser una illa totalment per a vianants. La consulta pública que es l'Ajuntament va portar a terme entre els veïns, els comerciants i els usuaris del transport públic va decidir que tampoc el bus urbà circulés per aquest àmbit.
Aquesta decisió comportarà que el tram més comercial del carrer Àngel Guimerà pugui tenir una urbanització completament pensada per als vianants, amb més arbres i més mobiliari urbà i amb una disposició no condicionada pel trànsit rodat. Però, com a contrapartida, ha obligat l'Ajuntament a buscar un recorregut alternatiu perquè el transport públic continuï arribant al centre de la ciutat en un entramat de carrers que presenta moltes dificultats si s'anul·la la circulació pel Guimerà.
L'opció que l'Ajuntament ha debatut amb veïns i comerciants, i que en l'acte obert al Casino es podria confirmar, és que els autobusos entressin al segon tram del Passeig des de la plaça Espanya pel carril dret -en sentit descendent-, giressin a la dreta en direcció a la plaça Lluís Companys pel carrer Guimerà, tornéssin a tòrcer a l'esquerra pel carrer del Bruc, per tornar-ho a fer al carrer Saclosa en sentit descendent i arribessin a la carretera de Cardona pel carrer Pompeu Fabra.
En cas de confirmar-se aquest extrem, el nou recorregut del bus urbà comportaria la reurbanització del tram del Guimerà fins al carrer Barcelona, el replantejament de la plaça Lluís Companys per fer possible el gir a l'esquerra -actualment prohibit- i el canvi de sentit del tram inferior del carrer Saclosa i de tot el carrer Pompeu Fabra.
La reurbanització de la zona comportarà que des del trencall del carrer Canyelles amb el carril esquerre del segon tram del Passeig fins a la Muralla passi a ser una illa totalment per a vianants. La consulta pública que es l'Ajuntament va portar a terme entre els veïns, els comerciants i els usuaris del transport públic va decidir que tampoc el bus urbà circulés per aquest àmbit.
Aquesta decisió comportarà que el tram més comercial del carrer Àngel Guimerà pugui tenir una urbanització completament pensada per als vianants, amb més arbres i més mobiliari urbà i amb una disposició no condicionada pel trànsit rodat. Però, com a contrapartida, ha obligat l'Ajuntament a buscar un recorregut alternatiu perquè el transport públic continuï arribant al centre de la ciutat en un entramat de carrers que presenta moltes dificultats si s'anul·la la circulació pel Guimerà.
L'opció que l'Ajuntament ha debatut amb veïns i comerciants, i que en l'acte obert al Casino es podria confirmar, és que els autobusos entressin al segon tram del Passeig des de la plaça Espanya pel carril dret -en sentit descendent-, giressin a la dreta en direcció a la plaça Lluís Companys pel carrer Guimerà, tornéssin a tòrcer a l'esquerra pel carrer del Bruc, per tornar-ho a fer al carrer Saclosa en sentit descendent i arribessin a la carretera de Cardona pel carrer Pompeu Fabra.
En cas de confirmar-se aquest extrem, el nou recorregut del bus urbà comportaria la reurbanització del tram del Guimerà fins al carrer Barcelona, el replantejament de la plaça Lluís Companys per fer possible el gir a l'esquerra -actualment prohibit- i el canvi de sentit del tram inferior del carrer Saclosa i de tot el carrer Pompeu Fabra.