Un total de 75 professionals han participat en la jornada Actualització sobre patologia del sòl pelvià des de l'atenció primària que es va celebrar la setmana passada a l'hospital Sant Joan de Déu de Manresa. Va ser una iniciativa organitzada per la Unitat de Sòl Pelvià de la Fundació Althaia amb l'objectiu de reforçar el treball en xarxa i la coordinació amb l'atenció primària per tal de fer un abordatge transversal d'aquesta problemàtica. També per donar visibilitat a una patologia que encara és molt tabú entre les persones que les pateixen.
En el decurs de la jornada es va donar a conèixer la tasca de la Unitat de Sòl Pelvià d'Althaia, una unitat transversal i multidisciplinària formada per professionals dels serveis de Medicina Física i Rehabilitació, Ginecologia i Obstetrícia, Urologia, Cirurgia general, Digestologia, la Divisió de Salut Mental i el Servei d'Atenció a la Salut Sexual i Reproductiva (ASSIR) del Bages-Solsonès.
Aquesta unitat atén de forma transversal pacients amb diferents tipus de disfuncions del sòl pelvià, com són incontinència urinària i incontinència fecal tant femenina com masculina, restrenyiment, prolapses genitals de bufeta, úter o recte i dolor pelvià. A partir d'unes exploracions complementàries, es realitza el diagnòstic i es prescriuen els tractaments específics més adients per a cada pacient, que poden ser des de tractaments rehabilitadors i mèdics fins a quirúrgics. També tractaments grupals preventius de disfuncions de sòl pelvià tant prepart com postpart.
En paral·lel, s'ha parlat del paper de l'atenció primària, com a primer esglaó de l'assistència sanitària de la població, en la detecció i tractament de les disfuncions del sòl pelvià sobretot tenint en compte el silenci que acostuma a envoltar aquestes patologies, fet que en dificulta el diagnòstic i una detecció precoç. També s'han tractat els circuits de derivació a la Unitat de Sòl Pelvià i el flux de pacients. Cal tenir en compte que la relació entre l'atenció primària i l'hospitalària és fonamental per assolir una resolució adequada de la problemàtica dels pacients amb aquesta patologia.
La Unitat de Sòl Pelvià d'Althaia organitza una jornada adreçada a professionals d'atenció primària
Les disfuncions del sòl pelvià, entre les quals la incontinència urinària i fecal, són una patologia encara molt tabú entre les persones que les pateixen
ARA A PORTADA
Publicat el 27 de gener de 2023 a les 19:30
Et pot interessar
-
Societat La coordinadora territorial de Joventut visita el Nexe - Espai Jove de Sant Fruitós
-
Societat Joan Guix presentarà el seu «Els vigilants de la salut» dimecres a Sant Joan
-
Societat L'Ajuntament de Manresa impulsa una campanya per divulgar el Comerç Just durant el mes de maig
-
Societat Èxit dels tallers «En la pell del discriminat» al Bages per combatre el microracisme