[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Y58vs4m1CdY[/youtube]
Declaració de l'abat de Montserrat lamentant la mort del Papa Benet XVI. Montserrat
L'abat de Montserrat, Manel Gasch, ha lamentat la mort del Papa emèrit Benet XVI, de qui destaca que "ha estat un brillant intel·lectual" que "va elaborar una teologia viva, capaç de dialogar amb el món contemporani per tal de transmetre la joia de la fe".
A través d'un comunicat difós aquest dissabte a la tarda, l'abat ha assegurat que va ser "una de les personalitats més desatacades de l'Església de les darreres dècades". Gasch ha lloat que el Papa emèrit "va treballar per demostrar que la fe i la raó no estan en contradicció". "Ha estat un ministre sol·lícit a predicar amb la paraula i l'exemple que l'amor i la misericòrdia són el rostre del Déu dels cristians", ha resumit.
Gasch ha considerat que "l'elecció del nom de Benet va demostrar la seva estima per la vida monàstica benedictina". I ha recordat que "coneixia i apreciava" el monestir de Montserrat i que en diverses ocasions els "havia fet arribar el seu afecte".
[noticiadiari]2/206888[/noticiadiari]
L'abat de Montserrat destaca que Benet XVI era un «brillant intel·lectual»
Manel Gasch lloa que "va treballar per demostrar que la fe i la raó no estan en contradicció"
ARA A PORTADA
-
El «capità» de terra endins: el projecte manresà que ha portat la nàutica professional on ningú l'esperava Pere Fontanals
-
31 dones, 31 històries: el projecte íntim nascut a Manresa que ara es convertirà en llibre Pere Fontanals
-
Setmana de vaga a l'ensenyament: calendari de talls i protestes a la Catalunya Central Pere Fontanals
-
Un bloc sencer en risc a Sant Vicenç: 15 famílies i 30 menors sota l'amenaça d'un fons voltor Pere Fontanals
-
Publicat el
31 de desembre de 2022 a
les 19:16
Actualitzat el
31 de desembre de 2022 a les
19:36
Et pot interessar
-
Societat
Sant Fruitós reactiva la recollida d'ADN caní per combatre l'incivisme a la via pública
-
Societat
La plaça Bonavista estrena el monument del centenari de la Penya Ciclista Bonavista
-
Societat
La façana de l'Ajuntament de Manresa s'il·luminarà de verd pel Dia Mundial del Treball Social
-
Societat
El monjo de Montserrat Joan M. Recasens mor als 92 anys
-
Societat
Ulleres de realitat virtual per combatre l'aïllament de la gent gran a Manresa
-
Societat
El Parc de l'Agulla es blinda: noves normes per salvar l'equilibri del llac
