[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Y58vs4m1CdY[/youtube]
Declaració de l'abat de Montserrat lamentant la mort del Papa Benet XVI. Montserrat
L'abat de Montserrat, Manel Gasch, ha lamentat la mort del Papa emèrit Benet XVI, de qui destaca que "ha estat un brillant intel·lectual" que "va elaborar una teologia viva, capaç de dialogar amb el món contemporani per tal de transmetre la joia de la fe".
A través d'un comunicat difós aquest dissabte a la tarda, l'abat ha assegurat que va ser "una de les personalitats més desatacades de l'Església de les darreres dècades". Gasch ha lloat que el Papa emèrit "va treballar per demostrar que la fe i la raó no estan en contradicció". "Ha estat un ministre sol·lícit a predicar amb la paraula i l'exemple que l'amor i la misericòrdia són el rostre del Déu dels cristians", ha resumit.
Gasch ha considerat que "l'elecció del nom de Benet va demostrar la seva estima per la vida monàstica benedictina". I ha recordat que "coneixia i apreciava" el monestir de Montserrat i que en diverses ocasions els "havia fet arribar el seu afecte".
[noticiadiari]2/206888[/noticiadiari]
L'abat de Montserrat destaca que Benet XVI era un «brillant intel·lectual»
Manel Gasch lloa que "va treballar per demostrar que la fe i la raó no estan en contradicció"
ARA A PORTADA
Publicat el 31 de desembre de 2022 a les 19:16
Actualitzat el 31 de desembre de 2022 a les 19:36
Et pot interessar
-
Societat Ampans celebra 60 anys de trajectòria amb una gran festa comunitària a Santa Maria de Comabella
-
Societat Manresa impulsa la 1a Jornada Ciutat, Salut i Clima per abordar l'impacte del canvi climàtic en la salut de les persones
-
Societat Manresa és la zona de Catalunya on més augmenta la temperatura
-
Societat Manresa il·luminarà de vermell la façana de l'Ajuntament pel Dia Internacional de l'Hemocromatosi
-
Societat Sant Fruitós denuncia un abocament incontrolat de residus a la zona esportiva de Torroella de Baix
-
Societat Treballs d'Aigües de Manresa al carrer Joan Fuster, a la cantonada amb la carretera del Pont de Vilomara